PIII met 440BX chipset

vbimport

Ik heb een ASUS moederbord P2B-S met 440BX chipset voor PII bedoelt, nu heb ik gelezen dat zo een moederbord 1,8V aan CPU levert, en de PII heeft dus ook 1,8 V nodig. De nieuwe PIII heeft maar Core spanning van 1,65V nodig. Maar met een 440BX chipset kunt je het voltage niet terug zetten op 1,65V, bijgevolg (stond in dit artikem)als je bijvoorbeeld PIII 600Mhz met convertor naar slot1(maximaal mogelijk bij mijn moederbord) der infloept krijgt die 1,8V i.p.v. 1,65V, hij is dus als het ware al overklokt en draait dan op 672MHz… Héhé… dat is leuk

De vraag is, heeft iemand een PIII op een 440BX chipset getest, is de CPU daan overerklokt of niet

[This message has been edited by BeBoP (edited 31 May 2000).]

Ik heb een PIII op een Abit BX6 2.0 en alles werkt perfect. Jouw probleem heeft ook weinig met de chipset te maken maar wordt veroorzaakt door een ontbrekende feature op je moederbord. Daar zou je met jumpers of softwarematig het voltage moeten kunnen bepalen. Zelf kan ik op mijn moderbord, met 440BX chipset dus, mijn cpu zowel op orginele als overgeklokte snelheid laten lopen.

Ik draai al bijna een jaar met een PIII-600 op een ASUS P2B-S board. FSB op 103Mhz (112 werkt niet) Vcore op 2.0V (kan niet anders, is de standaard spanning op dit board. Verm. factor op 6x, 617Mhz dus. CPU temp blijft +/- 40 graden. Draait probleemloos als een tierelier. Mijn processor is er een van de eerste generatie PIII (geen EB dus). Heb je een EB-type dan kan ik je niet garanderen dat hij ook probleemloos werkt (VCore=2.0V)
Bij mij loopt het dus prima.

P3550E @ 760 Mhz Abit BE6-II BX chipset

Overclocken doe je niet om de Vcore voltage te verhogen maar door de FSB te verhogen.
FSB=Front Side Bus.

Als je extreme wil overclocken dan helpt het soms om de Vcore te verhogen maar dit moet je echt niet te hoog zetten anders smelt je CPU weg.

Die van mij is momenteel op 1.70 volt. Hij wordt hier wel ongveer 3 a 4 graden warmer van.

Als ik jou was zou ik hem niet draaien op 1.8 volt, dit is namelijk 10% meer dan normaal.

Zorg er wel voor dat je een goede CPU koeler gebruikt dit helpt ook bij het overclocken.
Een voorbeeld is een Golden Orb cooler oftewel Majesty Titan, kan je bestellen bij www.regenboog.net deze heb ik ook een is erg goed en stil.

Bedankt hé mannen voor het advies.
Als ik het goed begrijp dan kan ik zonder problemen een PIII 600Mhz steken.

En verhoging van de Vcore zou enkel het signaal verbeteren om te overclocken als ik het goed begrijp.

BeBop’tje, kijk is op de Asus site, daar niet alle P2B’tje geschikt zijn voor P-3 processors…

Heb ik al gedaan,

ik heb zels al een betere site gevonden, op deze staat zelfs tot hoever je kunt overclocken met P2B-S
http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm