Piepje van cd-rom drive

vbimport

vraagje, als mijn cd-rom laadt dan hoor ik op het moment waneer het lichtje brand een zoem door m’n boxen echt zo’n bijen zoempje…zwaar irritant, valt mee als ik een game speel of een andere cd erin stop maar zwaar irritant als ik een VCD aan het kijken ben om de paar seconden: TUUUT! dit doetie niet als ik 'm in mijn burner afspeel… wil dit zeggen dat mijn cd-rom contact maakt met men geluidskaart? verkeerde aarde ofzo?

Misschien is je cd-rom naar de knoppe.
je zou je audiokabel aan de cd-r kunnen hangen en kijken of je nog steeds een zoem geluid hoort.

Succes

Waarschijnlijk gebruik je een simpel rood/wit/zwart kabeltje van je CD-speler naar je soundkaart (worden te vaak bij CD-Rom spelers geleverd).
Probeer eens een goed afgeschermd kabeltje. Dit euvel heb ik meermalen zo verholpen

{Foei Prtje*)

[This message has been edited by Ruff-Next_Gangsta (edited 25 May 2000).]

{foei}

[This message has been edited by Ruff-Next_Gangsta (edited 25 May 2000).]

Ben nu wel heet nieuwsgierig wat daar heeft gestaan RNG {foei}

Nog even een reactie aanvullend op die van Jan; of haal die kabel er eerst even uit en kijk of die dan nog zoemt.

ej Portje meel me ff met die mededeling van jou… :stuck_out_tongue:

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Gamefreak_cd_copy:
[b]Ben nu wel heet nieuwsgierig wat daar heeft gestaan RNG {foei}

Nog even een reactie aanvullend op die van Jan; of haal die kabel er eerst even uit en kijk of die dan nog zoemt.[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Ik had een een ruis op mijn boxen
heb toen een kernferiet(een ontstoorder) ring gehaald
het draadje wat van de versterker naar de kaart gaat een paar maal door die ring gehaad
en de ruis was vamos…

Iedereen bedankt, tis al opgelost…