Piepend MoBo

vbimport

Hai,

Ik heb een eigen systeem waar een Gigabyte MoBo’tje in zit. Lees wat er hieronder staat. Nou heb ik van de week eens schoon schip gemaakt en me hele harde schijf gebackuped. Opnieuw Windows derop. Maar na het opnieuw opstarten gaf hij aan dat hij niet genoeg geheugen had om windows te starten. Na een paar keer opgestart te hebben begon mijn pc speakertje in een heel snel repeterend tempo te piepen en dat hield/houd niet op. Ik heb het probleem helemaal teruggebracht naar een compleet leeg mobo zonder geheugen zonder HD ed. Als ik nu de processor deruit haal stoptie met piepen. Maar zodra ik de processor weer lock begint hij weer. Nu zou ik graag willen weten: ligt dit an mijn processor of aan mijn MoBo?

mzzl Dunedaïn

Wat voor piepcode geeft’ie?

Het is natuurlijk vrij normaal dat je moederbord gaat piepen indien je geheugen en je videokaart niet aanwezig zijn…

nou hij blijft continu doorgaan met piepjes op een wat hogere toon en in een rap tempo 8er elkaar. Dat doettie als alles der in zit maar ook als alles deruit is. Op het Moment dat ik de processor op het mobo unlock ( dat hendeltje omhoog haal) stopt het. Ik ben er ondertussen 8er dat zou kunnen zijn omdat de temp van de processor te hoog is. Maar dat is onmogelijk eigenlijk want hij heeft een halve dag helemaal stil gestaan. BTW op dit moment heb ik een workaround voor het probleem gevonden:) Ik heb gewoon het stekkertje van de pc speaker deruitgetrokken :bigsmile: Alles werkt nu weer volgens mij maar dat zal ik proefondervindelijk nog moeten uitzoeken of dat dat idd zo is. Suggesties zijn uiteraard altijd welkom.

mzzl Dunedaïn

Om de beepjes die je hoort te analyseren moet je ze eens vergelijken met wat ze hier tonen, heeft mij al meerdere malen uit de rats geholpen.Wel even kijken of je een AMI of een AWARD bios hebt.

http://webpages.charter.net/dperr/beepcode.htm

Kan je dan ook zeggen wat het resultaat hieruit is want dan kunnen we je beter verder helpen.

Klinkt dit als een piepje dat optreedt wanneer je een toets van je ttb te lang ingedrukt houdt?

Nou het klinkt meer als de gewone beepcode van de BIOS maar dan continue en een toon hoger en snel repeterend. Wat het leuke is eigenlijk. Ik heb de stekker van de speaker deruitgetrokken en ik kan eigenlijk geen probs meer ontdekken. Dus de allerlaatste optie dat het aan de pc speaker ligt kan ook nog maar dat lijkt me wel zo sterk…

Mzzl Dunedaïn

Het lijkt me idd vrij sterk dat het daar aan ligt…

Heb je al eens op Google gezocht f er meer mensen zijn met dit bord en dit probleem?

Dus alles werkt gewoon als je , je boxen uittrekt ?

Zet dan in je bios eens af dat hij biept via de boxen ,dan kan je die toch al gebruiken.

neej het gaat niet om de boxen. Het gaat om de PC speaker. Die deruit en de peeps houden op. Maar jah dan weet ik nog niet waarom hij zo piepte lol Maar goed tot nog toe werkt alles naar behoren dusss… iig bedankt mensen. Mocht ik er toch nog 8er komen horen jullie het wel

mzzl Dunedaïn

btw nee Dee-ehn maar is goed tip tnx

Als ik me niet vergis is dat speekerdje verbonden aan zo een pluje met 4 gaatjes in.Misschien door je pc schoon te maken heb je het per ongeluk ondersteboven gestoken.Probeer de plug eens om te draaien , misschien dat het helpt .

Originally posted by donfrabrizio
Als ik me niet vergis is dat speekerdje verbonden aan zo een pluje met 4 gaatjes in.Misschien door je pc schoon te maken heb je het per ongeluk ondersteboven gestoken.Probeer de plug eens om te draaien , misschien dat het helpt .

Nee dat werkt niet :). Waarom? Je draait dan enkel de polariteit van de speaker om. Bij speakers van dit vermogen heeft dat geen merkbaar effect tot gevolg… de speaker zal even goed functioneren!