Piep piep piep

vbimport

ik hoop dat er hier nog iemand wakker is want ik zit met een probleem:
Ik heb een probleem met mij pc, hij wil wel opstarten maar het scherm wil niet aanspringen. This iets met die ouwe videokaart denk ik, een s3 virge gx/2.
Bij het opstarten geeft de pc drie tonen achter elkaar.
Weet er iemand wat dat wil zeggen ?

ik moet nu met die ouwe lullige laptop van mijn zuster online, dat ding is niet vooruit te branden.

Heb je wat verandered dan, of is dat ineens gebeurd ?.

Anders probeer een ander PCI slot. Set BIOS instellingen defaults.

Start eens op in de veilige modus en kijk je beeldschem instellingen eens na

en anders Apeldoorn bellen wil ook nog wel es helpen

ik had een tnt2 vanta van een vriend geleend, ik dus mijn agp van s3 eruit gehaalt en die tnt2 pci ingestoken. Moest die tnt2 vandaag teruggeven en dus mijn s3 agp terugingestoken dan wilde ik de pc opstarten en toen niks hij laat windows wel(kan de harddisk horen ratelen) maar het scherm start niet op. Bij het opstarten geeft hij dus wel drie tonen die dienen om een foutmelding te melden maar ik weet dus niet welke foutmelding.

pieperdepiep !

Je ken misschien een andere monitor erop aansluiten en dan kijken of er iets mis is met de monitor/3d-kaart instellingen.

Of andere videokaart erin.

mzl.

Als ik dit zo lees, dan denk ik dat je je videokaart niet goed in je AGP slot hebt gezet. Je moet dat kaart er stevig in duwen. Zorg er ook voor dat als je van videokaart verwisselt, dat je Windows op VGA 16 kleuren o.i.d. hebt staan.

Als je AGP kaart er in hebt gehad, moet je PCI kaart in het slot er naast steken en niet een eind verderop.
Als je nog in de BIOS kunt komen> restore default settings.
succes

ik zou toch wille weten wat die 3 piep-tonen willen zeggen ? misschien is die agp kaart den boot in, moeilijk te geloven eigenlijk, gaat al 3 jaar mee.

3 keer piepen betekent: “hey pik-in-blik, je moet ff je video kaart goed in het slot duwen”

Probeer het maar ff.

als het niet lukt moet je hem er ff uithalen, en de contacten schoonmaken met een koffiefilter-zakje.

Als hij het daarna nog niet doet betekende de piepjes “hey pik-in-blik, je videokaart is naar de eeuwige jachtvelden”
Mzl