Pictogrammen schikken op datum in windows xp

vbimport

ok op het oog een eenvoudig antwoord maar dat blijkt het dus niet te zien…afgezien van het feit dat dit ‘ineens’ is gebeurd (want daar blijft het een microsoft product voor ;)) schikt windows xp de pictogrammen in bepaalde mappen ineens op naam ipv de aanmaakdatum (wat ik prefereer)

en als ik rechtermuisknop probeer krijg ik allerlei schikopties als: artiest, titel etc. wat ik erg op prijs stel maar niet de optie die ik wel wil, namelijk die van de datum

dus hoe krijg ik dit voor elkaar in XP?

dank u dank u

ONE

Indien je de eigenschappen van een map opent, dan kun je in XP kiezen waar die map het meest geschikt voor is. Nu zal deze map het profiel “Muziek” geactiveerd hebben, waardoor je informatie uit ID3 tags ed. kunt gebruiken om je bestanden mee te sorteren. Je kunt de sorteercriteria aanpassen door het maptype aan te passen.

zover was ik al (jah echt :slight_smile: maar het maakt niet uit welk sjabloon ik kies in mapeigenschappen…hij blijft sorteren op artiest, albumnaam en weet ik het wat voor andere zooi (behalve uiteraard de datum)

zucht

ONE

Als ik hier op “aanmaak datum” sorteer dan blijft hij daar gewoon op gesorteert staan. Heb je bij mapopties ingesteld dat “De weergave-instellingen van elke map opgeslagen worden”???

Mijn standaardinstelling is “Documents for any file type”. Ik neem aan dat dat is wat je moet hebben…

ok ik heb het gefixed op de kenmerkende xp manier (dus gewoon wat proberen) enig minpuntje is alleen dat vroeger de submappen en bestanden door elkaar stonden op datum van wijziging en nu zijn de bestanden en submappen van elkaar gescheiden (dus submappen boven in het scherm op datum en pictogrammen daaronder)

oh well het is iets

ONE