PHP: newbie, wie kan helpen :S

Yo peepz,

Na het hele forum te hebben afgestruind of er niet ergens een PHPforum was, toch maar ff in het algemene deel vragen…

Mjah, hier dus ff vragen om hulp, ik wil een PHPsite maken, maar ben echt total newbie :). Schijnt dat je met scripts goed uit de voeten kunt :S

Maar, het is voor een basketballwebsite: www.grasshoppers.nl, de server waar het op staat ondersteund het niet, dan maar een gratis server :smiley: Welke kan je me aanbevelen?

Dan het script: deze… …ik zou niet weten hoe ik het moet installeren ofzow… …ik wil eigenlijk net zoiets als op de cdfreaks mainpage, alleen dan wordt de submit news maar 4 keer per week gebruikt ofzow :slight_smile:

Dan heb ik nog gezien dat [Maarten] een mooi guestbook had in PHP: deze :slight_smile: Mooi gedaan, maar dat wil ik dus ook :wink:

Hoe kan ik dat realiseren, en KAN ik dat wel realiseren? Een paar replies zou leuk zijn :smiley:

Ik zou sowieso voor betaalde server gaan, het bevalt mij beter als gratis.

www.phpnuke.org

Die is ook wel handig als backend, wordt ook veel gebruikt.
Via deze site http://www.scriptsearch.com/ kun je ook veel scripts vinden.

Je moet eens wat vaker op IRC langskomen…zijn vast wel wat mensen die je wat bestandjes direct kunnen doorsturen.

ik kan je spaceports aanbevelen

je moet eerst aanmelden voor een homepage account en als je dat hebt kun je een cgi account aanvragen met php
unlimited space en bandwith