PHP boek!

Een vriend van me is op zoek naar een boek over php waarin helemaal vanaf het begin wordt vertelt hoe je moet programmeren in php. Ik weet dat er heel veel van dit soort boeken zijn maar hij is op zoek naar een boek echt voor beginners en eentje waar ook niet de helft van het boek wordt besteed aan een uitleg over hoe je de php modules op een linux webserver installeert!

Iemand een suggestie?

Engelstalig zou ik zeggen:
http://www.samspublishing.com/

Nederlandstalig…moet je aan MP|3 vragen…die heeft (als ik het goed begrepen heb) van Tax een boek over PHP geleend…

Ga gewoon naar een boekhandel als de Bruna, daar staan altijd een stuk of wat boeken over PHP. PHP voor dummies, boeken van Academic service en nog allerhande wat PHP boeken. Ff doorbladeren, er zit altijd wel wat goeds bij…

op www.php.net vind je trouwens ook veel info… en anders op php.pagina.nl

IDD, ga even langs de grotere boekhandel en kijk wat die allemaal hebben liggen!

Of…

Ja, jongens al die links ken ik wel maar ik wou weten of er mensen waren met ervaring met zulke boeken, ik heb zelf ook alles geleerd uit de manual van php.net maar ja dit is gewoon een hobbyist! In de boekhandel vonden we alleen maar boeken die het grootste gedeelte gaan over de installatie van linuxwebserver’s en php modules enzo, maar eigenlijk geen boek dat helemaal aan het begin begint dus met iets als <?php echo “hello world” ?> of zo!

Misschien heb je er wat aan:

Het Complete PHP4 Handboek (NL)

Uitgegeven door: Academic Service
ISBN: 90 395 1610 3
624 pagina’s
Uitgave juni 2001

Ik heb er tot dusverre wel nuttige info uit kunnen halen, maar ben wel nog bezig om de overige hoofdstukken door te nemen die ik nog niet heb gehad (zijn er nog heel wat).

Originally posted by Eurodance4u
[B]Misschien heb je er wat aan:

Het Complete PHP4 Handboek (NL)

Uitgegeven door: Academic Service
ISBN: 90 395 1610 3
624 pagina’s
Uitgave juni 2001

Ik heb er tot dusverre wel nuttige info uit kunnen halen, maar ben wel nog bezig om de overige hoofdstukken door te nemen die ik nog niet heb gehad (zijn er nog heel wat). [/B]

Dit boek heb ik indertijd ook bij de Bruna eens doorgebladert en leek me een goed boek. Ga eens naar de winkel en probeer het eens…

Verder: zoek eens naar een boek PHP(4) voor dummies. Die dummy-boeken (niet verkeerd opvatten svp;)) zijn nogal goed over het algemeen. Mooi beginnen bij een kleine basis en zo langzaam opwerken…

Zal es gaan kijken vandaag!

Ik vindt mijn boeken altijd via allerlei sites die een uitgebreide beschrijving geven van hun producten zoals www.bol.com of www.bruna.nl

Op basis van beschrijvingen op die sites ga ik meestal over tot bestellen. Als je eenmaal het ISBN nummer hebt, kun je feitelijk bij iedere kantoorboekhandel in je directe omgeving het benodigde boek bestellen.

Ben ff bij de Donner in Rotterdam langs geweest maar nog niet echt iets geschikts kunnen vinden!
Zal vanmiddag is op bol.com gaan kijken!