Photoshop probleem

vbimport

Ik heb het volgende probleem met Photoshop. Ten 1e met versie 6.0 NL, vervolgens 5.5 geinstalleerd en het probleem is er nog steeds. Als ik na het opstarten een plaatje wil laden door drukken op open, en vervolgens op het pijltje druk (om een andere map te kiezen) loopt Photoshop helemaal vast.
Als ik echter open as… druk kan ik wel een andere map kiezen echter alleen .psd plaatjes laden. Wordt er gek van. Weet iemand raad
:confused:

Zou kunnen zijn dat explorer.exe helemaal vastloopt.
Welk OS gebruik je?
Met windows 2000 zou ik eens in de logs kijken als ik jou was, kijken wat daar vermeld wordt.

Ik had met Photoshop 5.5 ooit het probleem dat dit programma hing als ik de monitordriver installeerde, photoshop bleef dan hangen op het laden van de ICC profiles…ook geen pretje.

Heel drastische methode wellicht, maar installeer Photoshop op een kaal systeem, dus direct na schone Windows installatie…dan meot het werken (en kijk daarna na welke installatie het niet meer werkt)

Ik zou het anders ook niet weten…

Je zegt dat je op het pijltje drukt, is het dan toevallig niet zo dat je precies in zeg maar “deze computer” gaat zitten kijken? Waar dus je partitie(s) en je CDrom(s) enzo staan?! Het zou dan natuurlijk kunnen zijn dat het PS niet lukt om een bepaalde CD ofzo te kunnen lezen waardoor ie vastloopt! Probeer het anders is terwijl er geen cd’s inzitten!
Anders… geen ID! :mad:

Ik werk met ME en heb net de boel opnieuw geinstalleerd. Heb het ook getest zonder cd’s. Hiervoor werkte het prima. Snap het dus ook niet. Ik heb wel het volgende ontdekt. Als ik met open as… naar een mapje toega en vervolgens annuleren druk en daarna op open druk werkt het wel??? en ik kan dan ook weer andere partitie’s kiezen. Omslachtig maar ja, ga zo maar verder.
Mannen, bedankt voor de raad, laten we het maar op de vele mysterie’s van Windows houden waarom dit zo werkt.