Photoshop kleurenraadsel

Misschien dat een van jullie dit probleem ook hebben:

Als ik een plaatje in Photoshop aan het editten ben, dan heeft dat plaatje andere kleuren dan wanneer ik bijvoorbeeld dit zelfde plaatje in een ander programma bekijk.

Nu schelen de kleuren niet echt veel, maar als je er goed naar kijkt zie je het toch wel (bijv. blauw is meer paarsig).

Weet iemand wat hier aan de hand is?

JoKuM:confused:n

Ben d’r ondertussen al achter wat het probleem was:

Color Management stond aan… nadat ik 'm uit had gezet kreeg ik dezelfde kleuren als die ik zie in andere programma’s…

zucht :eek:

Originally posted by Sorcerer
zucht :eek:

Hij komt er toch wel even zelf achter… getuigt toch van inzicht dacht ik zo. Jij kwam ook niet met een havo diploma uit de baarmoeder :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
Hij komt er toch wel even zelf achter… getuigt toch van inzicht dacht ik zo. Jij kwam ook niet met een havo diploma uit de baarmoeder :slight_smile:

Nee… ik kwam met me scriptie en 12 doctoraal benoemingen door die gleuf zakken, en als professor in 24 vreemde talen!

Wauw, jou hoofd moet heel groot geweest zijn, dat zal je moeder niet goed bekomen zijn :stuck_out_tongue:

Originally posted by Sorcerer
[B]

Nee… ik kwam met me scriptie en 12 doctoraal benoemingen door die gleuf zakken, en als professor in 24 vreemde talen! [/B]

Ik ga jou Dolly noemen want je bent vast en zeker gekloond :stuck_out_tongue:

Het hoeft niet zo zeer color management te zijn… (in jou geval wel) Veel programmas geven je de keuze of je een voorvertoon in RGB of juist CMYK scale wilt hebben. RGB heeft een veel breder kleuren gamma… Die felle/diepe blauw in RGB is heel mooi, maar je kunt 'em never nooit zo afdrukken…

vandaar…

P.s. ik dacht dat we allemaal ontstaan waren als een zweertje op je moeders schaamlip!?!?:confused: