Philips stopt met maken zaktelefoon

vbimport

ik zit net online fe NRC handelsblad te lezen en hier viel mijn oog op. en speciaal voor jojk en Robby met leestekens. :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

ROTTERDAM, 26 JUNI. Philips stopt met de productie van zaktelefoons. Het concern neemt telefoontjes die onder de merknaam Philips op de markt komen voortaan af van een bedrijf dat in handen is van China Electronics.

Dat heeft Philips vanmorgen bekendgemaakt. ,Wij zullen ons voortaan focussen op onze rol als toeleverancier’’, aldus Philips-president G. Kleisterlee vanmorgen in een geschreven verklaring. ,Maar we zullen mobieltjes onder onze eigen merknaam blijven verkopen als we daarmee voordeel kunnen behalen.’’ Hoeveel werknemers van de mobieletelefoondivisie Philips Consumer Communications (PCC) hun baan zullen verliezen wilde Philips vanmorgen niet zeggen. In Frankrijk is het concern wettelijk verplicht hierover eerst te overleggen met de ondernemingsraad. De belangrijkste mobieletelefoonfabriek van Philips is gevestigd in Le Mans, waar 2.700 mensen werken. Behalve mobieltjes worden in Le Mans ook draadloze toestellen voor in huis gemaakt, zodat een deel van de arbeidsplaatsen daar waarschijnlijk gehandhaafd kan blijven.

China Electronics, het grootste elektronicabedrijf van China, wordt meerderheidsaandeelhouder van Philips’ mobieletelefoonfabriek in Shenzhen. Welk belang China Electronics precies in handen krijgt is nog onduidelijk. Hoeveel van de 900 arbeidsplaatsen van PCC in Azië als gevolg van deze operatie zullen verdwijnen kon Philips vamorgen niet zeggen.

Producenten van mobiele telefoons hebben te kampen met een moeilijke markt. Analisten hebben prognoses voor een groei van vijftig procent dit jaar, stap voor stap gereduceerd tot een mogelijke daling van de afzet. Als kleine producent had Philips het extra moeilijk in de prijzenslag die marktleider Nokia heeft ontketend. Met een afzet van 1,5 miljoen stuks in de maanden januari tot en met maart was het bedrijf niet in staat kosten te besparen door op grote schaal te produceren. In het eerste kwartaal verloor PCC 118 miljoen euro (260 miljoen gulden) op een omzet van 372 miljoen euro.

Philips neemt in het tweede of derde kwartaal een voorziening van 300 miljoen euro (660 miljoen gulden) om ontslagen en het sluiten van PCC-fabrieken te financieren. Deze voorziening komt bovenop voorzieningen van honderden miljoenen euro’s die het bedrijf eerder dit jaar heeft aangekondigd voor reorganisaties in de bedrijfsonderdelen Componenten, Consumentenelektronica en Halfgeleiders. Het aandeel Philips zakte vanmorgen 3 procent tot 29,44 euro.

Dat is verstandig van Philips mijns inziens. Die telefoons van hun die verkopen toch voor geene ene meter dus die zullen ook wel niet erg bijdragen aan de winstgevendheid van Philips

eindelijk een verstandig iets van Philips misschien gaan de zaken nu beter lopen als ze zich een beetje op kwaliteit van producten richten en niet alleen op het design, want mijn mening is echt dat philips tegenwoordig belabberde producten levert :wink: (maar das mijn mening)

Eindelijk weer een Philips product minder… ik haat die rotzooi van Philips (ik heb geen enkele positieve ervaring met ze…)

Originally posted by Dee-ehn
ik haat die rotzooi van Philips (ik heb geen enkele positieve ervaring met ze…)

HmmZ, ik geloof wel positieve ervaring, denk maar aan die CDR’s

de rest van compu apperatuur is niet echt goed, maar als je het voor een gereduceerd prijsje kan kopen, origineel, dan denk je toch wel anders over die philips “rommel”!

Originally posted by Mattel007
[B]

HmmZ, ik geloof wel positieve ervaring, denk maar aan die CDR’s

de rest van compu apperatuur is niet echt goed, maar als je het voor een gereduceerd prijsje kan kopen, origineel, dan denk je toch wel anders over die philips “rommel”! [/B]

Zelfs met de cdrz heb ik al problemen gehad (sommige cd spelers konden niet aan het einde van een track naar de volgende track gaan, dat moest altijd handmatig gebeuren…)

dan moet jij toch de 1e zijn die daar klachten over heeft :wink:

Neejhoor bij meerdere personen dat probleem geconstateerd

Maar het kan nog mooier:

Mijn neef leest een audio cd met zijn Philips 24x cdrom in. Daarna schrijft hij deze cd met zijn Philips CDD3610 op een Philips silver premium CDR. Hij stapt in de auto en doet de versgebakken cd in zijn Philips autoradio (met cd speler). De cd speler zegt no disc…

ps die cdr deed het wel in en pioneer autoradio en de autoradio had geen problemen met cdrz in het algemeen…

Die philips cd’s zijn echt wel goed en daar heb ik nog nooit lelijke dingen over gehoord behalve dan dat ze een beetje prijzig zijn :frowning:

Voor de rest maakt Philips ook goede producten behalve die telefoons dus maar daar stoppen ze gelukkig ook mee :smiley:

ik heb ooit een cd-i speler gekocht, dit zegt voldoende .
P.s. de cdrs rulen wel, maar 'k vind ze nergens in belgië

joepie…gaat goed met philips hoor…en terecht…
alles wat ze maken is superbagger en ziet er voor geen
meter uit…
laten ze zich nou maar gewoon weer op de productie
van gloeilampen gaan richten dat is tenminste iets
wat ze nog kunnen…
en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ook de philips cdr`s zijn
klote ik heb er nooit veel van gebrand maar die wat ik
heb volgebrand daar is nu na 1 jaar ofzo niet veel
meer van over…

Originally posted by xian
joepie…gaat goed met philips hoor…en terecht…
alles wat ze maken is superbagger en ziet er voor geen
meter uit…
laten ze zich nou maar gewoon weer op de productie
van gloeilampen gaan richten dat is tenminste iets
wat ze nog kunnen…
en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ook de philips cdr`s zijn
klote ik heb er nooit veel van gebrand maar die wat ik
heb volgebrand daar is nu na 1 jaar ofzo niet veel
meer van over…

Zie je wel dat ik niet de enige ben :wink:

Telefoons zijn kut. sorry voor het woordgebruik maar het IS gewoon zo. Neem nou die Savvy… …o o o wat een K*T ding…

En verders; vind dat Philips wel aardige producten levert en als je mensen bij Philips kent kan je altijd korting krijgen :slight_smile:

K ga alvaast maar weer s slapen; morgen weer 2 toetsen… :frowning:

Originally posted by Dee-ehn
Eindelijk weer een Philips product minder… ik haat die rotzooi van Philips (ik heb geen enkele positieve ervaring met ze…)

Hmm…dan heb je het niet goed begrepen Dee-ehn…
Philips heeft eigenlijk niets anders gedaan dan de productie geheel uitbesteed. Het Chinese bedrijf zal de productie voor haar rekening nemen terwijl Philips nog steeds de merknaam is waaronder deze telefoons op de markt gebracht worden en zal ook nog de marketing voor haar rekening nemen…

Verder zijn mijn persoonlijke ervaringen met Philips erg goed. Philips maakt al jaren superieure producten als het op kwaliteit aankomt (niet altijd onder het merk Philips), maar heeft het in het verleden een aantal keren laten hangen op marketing (denk aan DCC, CDI of Video2000 welke qua kwaliteit verreweg beter was dan VHS). Heb een monitor van Philips waar ik zeer tevreden over ben en ook een Breedbeeld TV en een gewone TV van ze…nooit een probleem mee gehad, maar misschien moet je met Philips ook niet de goedkope lijn kopen, maar net 1 of twee kwaliteitsniveaus hoger…?

Tja deze discussie heb ik al vele malen gevoerd. De marketing is een heel erg groot probleem bij Philips. Ze maken een product dat op dat moment superieur is aan de producten die gangbaar zijn op de markt. Afgezien van heel wat kinderziektes zijn dit altijd leuke producten. Langzaam maar zeker druppelen de producten wat door op de markt en hoe populairder ze worden, hoe minder Philips in de ontwikkeling van het product steekt en hoe minder ze aan reclame e.d. besteden. Effect: het product wordt steeds minder populair (en die populariteit was al gering) totdat het niet meer rendabel is en weer uit productie wordt genomen…

Ik heb hier thuis best wat apparatuur van Philips staan / gehad staan. 3X VCR, 2X TV, 2X DCC, 2XCD en nog wat klein grut (wekker, fohn etc). Hier is geen apparaat bij wat geen probleem heeft. Om wat te noemen:
-tv1: beeld wordt soms blauw
-tv2: soms wordt het beeld spontaan gevuld met de txt klok of verandert de tv van zender
-dcc1: soms als je op eject duwt gaat het laatje open-dicht-open-dicht
-dcc2: je drukt op play en je krijgt geen geluid terwijl de vu’s echt wel uitslaan
-cd1: leest geen enkele cd totdat je de stekker in het stopcontact omdraait
-cd2: speelt nooit verder dan track 18
-vcr1: vreet banden op
-vcr2: is een stereovcr met het geluid van een cass recorder uit 65
-vcr3: reageert soms op de afstandsbediening van een sony cd speler

en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan… dit waren slecht maar wat problemen uit de grote “poel” aan problemen… Dit waren nog lang niet alle problemen en apparaten…

Zoals je ziet Tax heb ik reden genoeg om geen Philips meer te willen kopen. Ik ben dan ook op (verscheidene) andere merken overgestapt (Sony, Pioneer, Inkel, Denon, Technics) waar ik wel tevreden over ben…

hmmz; precies heel wat miskopen gedaan :wink:

Mjah Dee-ehn…zo te zien heb je flink pech gehad en snap dan ook wel dat je geen Philips meer koopt…

Maar zoals ik al zei, ik heb zelf nooit problemen met Philips producten gehad…en ik moet zeggen dat die Marantz set die ik heb staan (is ook Philips) het uitstekend doet :wink:

Originally posted by Da_Taxman
[B]Mjah Dee-ehn…zo te zien heb je flink pech gehad en snap dan ook wel dat je geen Philips meer koopt…

Maar zoals ik al zei, ik heb zelf nooit problemen met Philips producten gehad…en ik moet zeggen dat die Marantz set die ik heb staan (is ook Philips) het uitstekend doet :wink: [/B]

Marantz is niet meer zo heel erg Philips als dat ooit eens was Tax. Natuurlijk gebruikt Marantz Philips onderdelen in hun apparatuur, zoals Sony dat ook doet en zoals Philips ook weer Sony gebruikt…

En ja, ik heb inderdaad flink wat pech gehad met Philips (ik kan nog wel 10 gevallen noemen:)) dus ik koop het zekers niet meer… doe mijn dan maar mijn merken waar ik geen tot weinig probs mee heb…

Ok er kan altijd wat kapot gaan, dat kan met de beste nog gebeuren en da’s ook niet zo heel erg erg maareuh de uitval van Philips is me toch wat te hoog…

Zo das wel HEEL ERG VEEL PECH met da gekke Philips :slight_smile: Heb ook nog nooit problemen gehad met philips… …behalve mijn eerste branden; 3610 ofzo was dat (nee geen 8850 Carlo;)) maar die ging kapot na 13 maanden; 1 maand na de garantiedatum vervallen was (of hoe je dat ook noemt) en toen kreeg ik niet echt een nieuwe ofzo :frowning:

ok nou mijn ervaringen met philips…

cdi speler : las na 6 maanden bijna niet gebruikt te zijn alleen nog maar audio en video discs, geruild en nieuwe gekregen en die nieuwe doet nou weer precies het zelfde.

vhs 1 : beeld heel erg korrelig, geluid klinkt als een heel zwakke korte golf zender…

vhs 2 : na een paar keer willekeurig wat knoppen in gedrukt te hebben ( bijv. play voor film kijken daarna terugspoelen band en dan uitwerpen band) hangt de vcr zich op…je kan alle knoppen in drukken zonder dat er iets gebeurd…stekker uit het stop contact en weer erin en hij werkt weer gewoon.

vhs : om de zoveel banden vind die het leuk om een cassette binnen te houden waarna je hem open moet maken de cassette handmatig eruit moet halen.

monitor : phlips 105B heb ik gelukkig niet meer want die moest wel erg vaak gedegaussed worden…na ongeveer 1 week gebruiken en daarna weer aan te zetten is het beeld helemaal bruin na degauss word het weer goed voor een paar dagen.

philips tv : vind het leuk om op de kanaalvoorkeuze toetsen 2 3 en 4 niets vast te leggen…als ik op nummer 2 nederland 2 wil zetten loopt hij bij het zoeken gewoon langs de frequentie…als ik dan nederland 2 op bijv. kanaal 6 zoek dan vind hij `m wel gewoon.

zo dit zijn mijn slechte ervaringen met philips die me zo ff te binnen schieten…