Philips monitor ...!

vbimport

Ik heb net 1 Philips 19" BRILLIANCE thuis gekregen . Maar als de monitor aan staat dan zie ik 2 horizontaal strepen , 1 boven van het beeld en 1 onder van het beeld . Ik ben toen meten gaan bij mijn leverancie bellen maar hij zegt dat is bij alle 19" flatscreen deze probleem krijgen en bij SONY nog erger . Vertelt hij de waarheid ??? Heb iemand deze monitor ook met deze probleem gekocht ??? Graag reactie , aub . Alvast bedankt .:’(

Ik heb een ICL 17’monitor en ik heb ook die strepen.

Naar het schijnt wil dat zeggen dat je een monitor hebt van een goeie kwaliteit.

er is al eens een topic over die strepen geweest

Bij mijn weten zou Philips die strepen niet moeten hebben zoals dat bij Trinitron (Sony) en DiamondTron (IIyama) wel het geval is.

LG Flatron heeft die strepen ook niet…dus het kan ook zonder.

Maar Philips heeft op die Brilliance 3 jaar garantie toch…zou ik van profiteren

Alle monitoren met een zgn. “dradenmasker” hebben twee (zichtbare, vooral bij lichte egale beelden) bevestigingen die ervoor zorgen dat de vertikaal gespannen draden die de electronen naar de juiste fosforen “geleiden” een beetje stabiel houden.

niets aan te doen zit in het principe !!!

ook sony en andere merken hebben dit prrobleem (ook TV’s met hetzelfde principe).

Eric :slight_smile:

Oh, ja

die Philips monitor heeft dus geen Philips beeldbuis maar een Sony / of vergelijkbaar. De oudere Brilliance monitoren hadden wel Philips / Toshiba beeldbuisen met een zgn “schaduwmasker” (een metalen plaat met gaatjes erin) die dit probleem dus niet hebben !!!

Eric

Ik heb ook een Philips Brilliance ( 109 MP ) 19"
Maare…fantastische monitor…en geen strepen.:slight_smile:

Originally posted by Hansje
Ik heb ook een Philips Brilliance ( 109 MP ) 19"
Maare…fantastische monitor…en geen strepen.:slight_smile:

Maar die van jou is niet van Flatscreen beeldbuis . Alleen flatscreen beeldbuis heeft die strepen .