Philips dvdr16ls

vbimport

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik hier goed ben.

Laatst een Philips Dl gekocht de DVDR16ls.
Hier zat Nero bijgeleverd.
Maar na 5 mislukte dvd DL heb ik er tabak van.

De eerste laag word wel gebrand maar bij de tweede laag laat hij het afweten.
In Nero log staat vermeld: SENSE KEY: KEY_MEDIUM_ERROR.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Bij voorbaat hartelijk dank

The Loner

Hoi en welkom op ons forum!

De foutmelding die je krijgt is vrij berucht. Waarom? Omdat je met deze fout allerhande kanten uitkunt. De grootste kans is dat je schrijver niet om kan gaan met je media, of dat de kwaliteit van je media niet voldoende is.

Wat daar aan te doen is? Ten eerste kun je proberen de interne software van je brander (dit noemt men firmware) bij te werken naar de laatste nieuwe versie. Je kunt hiervoor onder andere terecht op de volgende pagina:
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=DVDR16LSK/00&scy=NL&slg=NLD&grp=MONITORS_PC_PERIPHERALS_GR&cat=PC_STORAGE_CA&sct=INTERNAL_DVD_REWRITER_SU

Zou dat niet helpen, dan kun je eens andere media proberen. Welke media heb je nu gebruikt?

Zou ook dat niet helpen, dan moeten we wellicht eens verder gaan zoeken! Heb je nog meer problemen met deze drive, of is het schrijven van DL media het enige probleem?

Hallo Dee-ehn

De media die ik gebruikt heb was van Imation.

8,5 Gb DL.

De firmware had ik ook al aangepast van 1.4 naar 1.6 maar dit hielp ook niet.

Ook met firmware 1.6 twee maal foute DL.
Alles doet deze brander goed, cd’s, dvd’s, en ook Light Scribe gaat prima.
Behalve de tweede laag, daar haakt hij af.

Andere media moet ik nog proberen.

Groetjes Jack

Ik ga er dan haast vanuit dat het aan de media ligt. Gezien de beperkte populariteit van DL media verbaast het me niet als de ondersteuning voor deze media vele malen minder is dan voor de SL varianten. Ik verwacht dan ook dat hardware producenten meer hun best zullen doen om de compatibiliteit met SL schijven te optimaliseren dan met DL schijven. Dat dit de gehele DL markt niet ten goede komt moge duidelijk zijn.

Loneler, heb je nog steeds hetzelfde probleem?

Ik heb nl ook imation DL gekocht en firmware geupgrated naar 1.8 maar
blijf steeds foutmeldingen krijgen ook in Nero 6. WAARDELOOS zeg.

Koop een Verbatim DL en je zal zien dat het niet WAARDELOOS is.