Philips dvd 751 Macrovision vrij?

vbimport

ik heb mijn philips dvd 751 bij MediaMarkt gekocht

deze is regiocode vrij, maar is hij ook Macrovision vrij!?

ik ben niet zo’n expert in die macro-onzin, maar hoe kan ik dit checken en vooral: hij krijg ik die macro-shit eraf als het erop blijkt te zitten?

thnkz

Macrovision voorkomt dat een DVD op video gekopieerd kan worden. Deze beveiliging is vaak niet zo eenvoudig te verwijderen (zijn op dit forum al eerder hardwarematige oplossingen voor aangedragen, dus even search gebruiken).

Je kunt het controleren door de DVD op video (VHS) op te nemen…als je goed beeld krijgt is de Macrovision beveiliging eraf, krijg je raar en vervormd beeld, dan is de beveiliging niet verwijderd.

Kopieerdecodertje aanshaffen… tadaa

kost een 200 piek bij de conrad (voor een goede)

thanks so far…

wat raden jullie me aan nu te doen?

of: zo’n decodertje van conrad kopen, wat lege vhs-banden en opnemen maar of:

of: in de dvd-rom, rippen en SVCD maken

wat levert de beste beeld/geluidskwaliteit op?

past zo’n decoder op elke videorecorder?

werkt dit altijd?

vragen vragen vragen…

thnkz

Ik zou eerst eens de kwaliteit van VCD bekijken (dat kost nix) en meteen maar eens de kwaliteit van DIVX ermee vergelijken!

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
[B]thanks so far…

wat raden jullie me aan nu te doen?

[/B]

ehhh je kunt hem zeker niet meer omruilen voor een andere speler? Bij mij staat de MV standaard uit :slight_smile: :slight_smile: Geen gedoe met kastjes of eerst rippen…
Kan je ook gelijk mp3 afspelen… (oa Cyberhome)

Als je maximaal 45 minuten video op één SVCD gooit heb je perfecte beeldkwaliteit, vergeleken daarmee is VHS-tape helemaal niets… nadeel is wel dat je dus elke 45 minuten een ander schijfje in je speler moet gooien… en dat het omzetten van VOB naar MPG gigantisch langzaam gaat (bij mij duurt het zo’n 8 uur, en dat ondanks een Athlon-1000 :()

Ik heb een aantal jaren geleden zo’n macro. decoder gekocht bij Conrad. Werkt als een tiet.
Dus dat is het probleem niet. Heb hem niet geprobeerd op mijn DVD speler maar moet geen probleem opleveren. Shit Crazy Bob. 8 uur over een VCD?! Ik met mijn PIII 500 deed er laatst 25!! uur over. Zwaar K.
Was dus eenmalig.

Originally posted by HellRaiser
8 uur over een VCD?! Ik met mijn PIII 500 deed er laatst 25!! uur over. Zwaar K.
Was dus eenmalig.

hold up people, ik heb als desktop een 450MHZ en als laptop een 650MHZ…hoe lang gaat het omzetten van de gemiddelde dvd naar SVCD dan in godsnaam duren!?

(of liever: will I live long enough to make two?)

Volgens deze info http://dvd.box.sk/?pid=m&s=homes&next=75

is de philips 750 regiovrij je hebt dan wel misschien een 751 maar als ik me niet vergisde was bij philips de laatste cijfer een aanduiding voor de kleur van de behuizing en intern was der niks anders.

dus ik zou het eerst even proberen of die echt macrovision vrij is voordat je een decoder aanschaft.

een principe die je ook kan proberen (afhankelijk van type tv is de kwaliteit anders) is om de TV als decoder te gebruiken. Je sluit dan de DVD speler aan op je TV en met je video neem je dan de TV op.