Philips 3610

vbimport

Hallo

Ik heb op moment een philips brander 3610 het enige probleem is als ik een philips cd van 74 wil branden hij altijd fout gaat wie kan mij vertellen wat het probleem is want andere cd doen het wel dank u wel

Geef ff wat meer info:

soort lezer
soort computer
soort recordables
soort fik progr
etc.

grtz,
R-N

Ik heb een AMD k6 2 proccesor met 500 MHZ onder de klep met 128 Mb werkgeheugen, 6,4 gb harddisk en een Aopen 36x speed cdrom speler en om cd’s te branden gebruik ik Adaptec easy cd creator 4.0 en nero 4.0.0.2 ik hoop dat je er wat aan hebt

Nou, ik zelf heb ook nog zoeen liggen, maar als je veel gaat branden is die inderdaad wel langzaam maar als je maar een paar cdtjes maakt is dat ding best oke. Zelfs word er aangeraden om muziek cd’s op die snelheid te branden want dan werken ze ook in de auto, discman etc. Mocht je nou echt veel branden dan kan ik je alleen maar aanraden een snellere te kopen. Over het merk laat ik me niet over uit want ieder heeft daarover wel zijn/haar eigen mening.

GrtZZ mrDJ http://welcome.to/psxhome

Hmm,

Tried to make an image yet? its more safer then “on the fly copy” if your hd and cdrom isn’t that fast.

Kut dutch forum:
vergeten …heb je al een image geprobeerd te maken, dat is beter voor als je geen snelle cdromdrive hebt. Ook zou ik upgraden naar een nieuwere versie van nero. en probeer indien je nog niet met betere recordables werk eens een philips cdr uit.

grtz
R-N

Heb je al eens gekeken welke firmware erin zit?

Ook ik gebruik nog steeds zoon apparaat. Voldoet nog prima! Bij mij ging alles goed tot dat ik Nero en Easy CD Creator naast elkaar ging gebruiken. Dit zou moeten kunnen maar… Dus Adaptec eraf en geen problemen meer. Na wat proberen bleek het wel te kunnen, maar de volgorde van installeren maakt ook nog verschil. Overigens heb ik nog nooit een probleem gehad met Phillips CD’z.

Vr.gr.

Ja ik ben het helemaal met je eens DEE_PEE
altijd 1 fik progje op je pc want anders krijg je conflicten!!!

Nou, aleen nero en easy cd creator hebben een conflict samen.

Ik heb Nero Cdrwin en WinonCD wel gewoon samen lopen en zonder conflicten, dus het kan wel.

GrtZZ mrDJ http://turn.to/psxhome

Het kan misschien ook gewoon zijn dat de brander gewoon klote is; ik weet niet hoe lang je hem al hebt, maar ik had deze brander zo’n 14 maanden voordat 'ie kuren begon te vertonen (afsluiten sessie, alleen goed branden bij bepaalde type cdroms).
Wat ik wil zeggen is dat het misschien wel aan de brander ligt. Kijk op internet: genoeg mensen die de cd3610 klote vinden (Philips heeft hem al uit de handel gehaald en er zijn zelfs al rechtzaaken tegen Philips). Als je een nieuwe koopt, wees er zeker van dat er geen Philips loopwerk in zit!!!

Ik heb zelf een philips 3610 en heb ook ervaring gehad met conflicten tussen programma’s nu de oplossing ligt simpel, 't is gewoon een kwestie van de volgorde waarop je ze installeert, spijtig genoeg kan ik je mijn volgorde niet meer doorgeven maar als ik je een goeie raad mag geven:
gebruik de volgende programma’s:
Easy Cd Creator 4.0
Blindread
met deze 2 pakketen heb ik op mijnen ene pc bijna alles al kunnen copiëren en als dat nie lukt koop dan een SCSI, en gebruik CloneCd en DiskJuggler. Ik heb ook met Nero gewerkt maar ik vind dit helemaal geen gebruiksvriendelijk programma, doch het werkte perfect zelfs als Easy Cd Creator geïnstalleerd staat op je PC.
Misschien nog een tip: Check te release dates en installeer eerst het oudste programma.
Succez
Bierspier :slight_smile:

Ik heb een Philips CD-RW 200, die intern overeenkomt met een 3610. Data CD’s en CD RW’s (ook die van Philips) werken zonder probleem. Het enige probleem, dat ik heb met de Philips Software, is bij het branden van muziek CD’s. Het afspelen vanaf het begin gaat goed, maar spring ik naar een bepaalde track, anders dan #1, dan blijft een standaard CD-speler zoeken tot hij een ons weegt. Op een CD-rom speler in een PC gaat het overigens wel goed. SInds dat probleem ben ik overgestapt op Adaptec CD-creator versie 3.5 en alle problemen zijn weg. Het enige waarvoor ik de Philips Software gebruik is vanwege Packet-CD. Dus probeer eens andere software.

zelf heb ik de scsi versie (3600) en die werkt met alle software naast elkaar, zolang je de Adaptec direct cd maar niet installeerd.(software: Blindread,clonecd, winoncd, Nero, Easy en Discjuggler) Zelfs audiograbben gaat perfect met deze drive

CDD3610 Burner Page
http://www.cdd3610.freeservers.com

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met de hp7200. Die is precies hetzelfde als de philips 3610 alleen een andere koper. Ik ben gewoon aan het sparen voor een betere recorder.
De meeste vrienden die ik ken hebben ook een 3610 en allemaal hetzelfde probleem.
Gewoon doorverkopen aan je neefje ofzo, en dan een nieuwe kopen.

Rush

ik had er zelf ook een maar hij was best goed, je moet natuurlijk wel nagaan dat dat een van de eerdere branders waren en dat het toen nog allemaal niet zo was dan het nu is…
Tegenwoordig zit trouwens bijna alleen maar loopwerk in van philips… (WIE HEEFT NOU DE CD SPELER UITGEVONDEN)in branders of cd spelers dus aan hun loopwerk lag het niet…
het is gewoon hetzelfde zoals altijd met nieuwe dingen ze moeten eigelijk nog verder ontwikkeld worden voordat ze echt goed zijn… Kijk nu naar de dvd-ram branders ik weet zeker dat als je er nu 1 koopt dat het ook niet echt goed zal gaan, alleen hoor je er bijna niets over omdat bijna niemand die dingen nog heeft!!!

Yo Dcrash,

In de sony zit geen Philips loopwerk (daarvan heb ik me eerst grondig over laten informeren; trouwens dit is een kick ass brander).

En als Philips nu nog moet leren hoe ze een redelijke brander moeten maken (sinds ze de uitvinders zijn) terwijl andere fabrikanten wel waar voor hun geld leveren (en ook een redelijke klantenservice hebben), dan koop jij maar Philips produkten!