Pentium III vesa local bus moederboard al eens gezien?

vbimport

eh… nee

Euh wat moet ik hierop zeggen? Of dit is fake, of dit is voor in een vaaag raid systeem…

plug-in half size CPU cards:

http://www.esis.com.au/Adv1CPU/Adv1CPU0PlugIn.htm

maar de hamvraag blijft: waarom? (en hoe?)

/edit

heb je dan een extra pc in je pc zitten ofzo?
zeker handig voor lan-partys… (3 van die kaarten erin, scheelt toch alweer wat kilootje)

Originally posted by Dee-ehn
Euh wat moet ik hierop zeggen? Of dit is fake, of dit is voor in een vaaag raid systeem…

Kijk maar eens goed of dat vesa wel klopt ? :slight_smile:
Achterste tandjes beetje te lang :slight_smile:

Dat kan wel eens kloppen ja… bandbreedte van VLB lijkt me ook zwaar te weinig te zijn om zo’n soort CPU kaart (met ingebouwde VGA???) aan te sturen…

Dat kan wel eens kloppen ja… bandbreedte van VLB lijkt me ook zwaar te weinig te zijn om zo’n soort CPU kaart (met ingebouwde VGA???) aan te sturen…

En wat dacht je van de rare ophang van het bracket ? :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

En wat dacht je van de rare ophang van het bracket ? :slight_smile: [/B]

Och dat is mechanisch gezien mogelijk, Komprak oid zou dat best klaarspelen

maar de hamvraag blijft: waarom?

Is dit niet zo’n kaart om in een Apple ofzo te steken? Die bestaan al lang zodat mensen met een Apple ook alle windows software kunnen draaien. Met de opkomst van de iMac zijn die wel een beetje in de vergetelheid geraakt. Wschl ook omdat ze zoveel kostten als een nieuwe pc!!

Denk niet dat dit nep is want deze soort dingen zijn er wel meer en heten dacht ik single board computers als ik me niet vergis

Originally posted by dansmug
Is dit niet zo’n kaart om in een Apple ofzo te steken? Die bestaan al lang zodat mensen met een Apple ook alle windows software kunnen draaien. Met de opkomst van de iMac zijn die wel een beetje in de vergetelheid geraakt. Wschl ook omdat ze zoveel kostten als een nieuwe pc!!

Mmm…, dit soort kaarten lijkt me meer voor een Amiga dan voor Mac. Een mac heeft/had immers nubus sloten, nu PCI. Volgens mij is het een vage kaart uit een ouwde IBM server, alhoewel ik me nu bedenk dat IBM MCI sloten had… Is het geen EISA local bus?!?

:confused:

Wat een stelletje techneuten zijn jullie zeg :slight_smile:

Wat een stelletje techneuten zijn jullie zeg :slight_smile:

geintje zeker… Volgens mij is 't trouwens ISA bus…

Ik weet 't nu zeker - tis een Playstation 2 kaart die je in je PC kan bouwen! Daar is tenslotte nog geen EMU voor! :wink: :wink:

Maareh ff serieus:

Vroeger had je ook een verlengde Vesa Local bus, die zag je vroeger op die 486 fastbus mainboards van Diamond (bestaan die trouwens nog?!? :stuck_out_tongue: ) is dit dan niet ook zo’n bus…?

Tis gewoon een PC’tje voor industrieel gebruik. Het ziet er wel bizar uit dat zeker… Vaak worden ze gebruikt om processen aan te sturen in machines die ze NIET in 2 jaar af kunnen schrijven. Vandaar de exotische aansluitbussen… Immers als je de processor kunt updaten met de nieuwste technologie, dan is dat toch wel fijn…

Zit trouwens wel veel op…

zo zie ik een Socket 370, 3x dimm, vga adapter, Ultrawide scsi conector (extern model), stand. I/O en denk ik UTP… Zal wel geen soundblaster chipset op zitten denk ik…! :wink:

Dus vandaar… Zo stond ik ook ff te kijken toen ik voor 't eerst een digicom bordje zag, voorzien van 25 com poorten. Overigens ook voor de industrie…

"t is inderdaad een isa bus … en sindsdien niemand het voor elkaar kreeg de specs te verkrijgen , zal ik ze maar zelf posten

PCA-6179 with 133MHz FSB

Socket 370 Pentium® III up to 1 GHz
VIA Apollo Pro 133A, 100/133 MHz FSB
Three DIMM sockets for SDRAM up to 1.5GB, supports ECC
On-board security for CPU fan, thermal and voltage monitoring
On-board VGA/AGP with 8 MB SGRAM
On-board 10/100Base-T networking controller
On-board Ultra II SCSI controller
ISA High Drive 64 mA (HISA)
CMOS automatic backup and restore to prevent accidental data loss of BIOS setup

en waarom deze krengen gemaakt worden ?

wat dacht je van ontzettend zware applicaties (brute rekenkracht).
12 van die dingen op een rij in een 19" kastje van 3U hoog en een heel rek vol… (zeg maar een stuk of 20 kastjes) is al gauw de kracht van 240 pentium III pc’s bij elkaar.

En inderdaad heel makkelijk te upgraden. En mocht er eens eentje stilvallen . boeie … er uit rukken , nieuwe er in en weer doorwerken.

Nou kijk een aan… Aardig in de richting dacht ik!:smiley:

B.t.w. zou XP erop draaien>>??!?:rolleyes:

En Anders koop je toch gewoon een IBM Blue Gene~!

Blue Gene will consist of more than one million processors, each capable of one billion operations per second (1 gigaflop). Thirty-two of these ultra-fast processors will be placed on a single chip (32 gigaflops). A compact two-foot by two-foot board containing 64 of these chips will be capable of 2 teraflops, making it as powerful as the 8000-square foot ASCI computers.

Dat is pas L.V.T.!!

Originally posted by Marsz-=FX
[B]Nou kijk een aan… Aardig in de richting dacht ik!:smiley:

B.t.w. zou XP erop draaien>>??!?:rolleyes: [/B]

Ik denk het wel , maar ik denk niet dat er een applicatie of mogelijkeid in XP is om die 240 cpu’s met elkaar SAMEN te laten werken.

Beowulf Cluster lijkt me betere oplossing :slight_smile:

Originally posted by Marsz-=FX
Dat is pas L.V.T.!!

Geef mij maar een paar van deze aan elkaar geknoopt.

[B]"t is inderdaad een isa bus … en sindsdien niemand het voor elkaar kreeg de specs te verkrijgen , zal ik ze maar zelf posten

PCA-6179 with 133MHz FSB

Socket 370 Pentium® III up to 1 GHz
VIA Apollo Pro 133A, 100/133 MHz FSB
Three DIMM sockets for SDRAM up to 1.5GB, supports ECC
On-board security for CPU fan, thermal and voltage monitoring
On-board VGA/AGP with 8 MB SGRAM
On-board 10/100Base-T networking controller
On-board Ultra II SCSI controller
ISA High Drive 64 mA (HISA)
CMOS automatic backup and restore to prevent accidental data loss of BIOS setup

en waarom deze krengen gemaakt worden ?

12 van die dingen op een rij in een 19" kastje van 3U hoog en een heel rek vol… (zeg maar een stuk of 20 kastjes) is al gauw de kracht van 240 pentium III pc’s bij elkaar.

En inderdaad heel makkelijk te upgraden. En mocht er eens eentje stilvallen . boeie … er uit rukken , nieuwe er in en weer doorwerken.

[/B]

was het niet makkelijker om meteen te verwijzen naar de www.advantech.gr/products/PCA-6179.asp of www.micropower.nl?

Originally posted by psyduck

was het niet makkelijker om meteen te verwijzen naar de www.advantech.gr/products/PCA-6179.asp of www.micropower.nl?

nee hoor , copy paste is niet zo heel erg moeilijk

[B]"t is inderdaad een isa bus … en sindsdien niemand het voor elkaar kreeg de specs te verkrijgen , zal ik ze maar zelf posten

[/b]

Oh was dat de opdracht :confused: :wink:

[b]

[/B]

Zoals ik al zei, raid systeemppie… :wink: