Pdm's bij de mediamarkt

vbimport

Ik was vandaag ff bij de mediamarkt in Groningen om nieuwe cdr's te halen, en daar hadden ze een doos van 25 pdm's liggen voor (ik geloof 17 euro)
Op de doos stond multispeed en niks meer. Dus ff gevraagd bij de verkopers of tot welke snelheid ze gebrand konden worden en dat zou volgenms hen tot 16 kunnen. Totdat ik op de doos in het russisch iets zag staan met de getallen 1,2,4,8. Denk niet dat dit naar 16 speed toeneigd. Volgens de verkoper had dit te maken met een ander type brander die ze in de sovjetunie gebruiken
???:confused:

Klinkt als een kul verhaal…

Het kan best zijn dat die CD’s op 16 speed gebrand kunnen worden, maar ze zijn gegarandeerd tot 8 speed en alles wat sneller gaat is op eigen risico.

Persoonlijk ga ik altijd voor A-merk CD’s zoals Philips Silver Premium…(of Hi-Space Gold Vinyl zodra Stevie die in de CD Freaks Shop heeft ingevoerd :wink: )

Ik gebruik deze cd’s ook, het zijn prima cdtjes. Naar verluid zijn dit gewoon Philips cdr’s.

Ik heb iig zonet hier een PDM cdtje bekeken (inclusief megeleverde boekwerken;)) en ben nergens iets over snelheden tegengekomen.

Zelf heb ik een 12x schrijver en daarin werken deze cd’s probleemloos. Ook heb ik ze reeds op een Lite-on 16x geprobeerd, ook geen probleem.

Ik denk dat je deze cd’s veilig kunt kopen. Mijn Plex 12x heeft al een 200 van deze cd’s gebrand het afgelopen jaar zonder enige vorm van problemen!

ik trek me daar nooit een ^&* van aan.
Als het werkt, werkt het. Gewoon proberen. Ik heb zelf nog een partij 12 speed Kodak’s liggen die ik op 24 speed brandt. Gaat perfect.

als we het over dezelfde PDM’s hebben (ik had toen een stapel meegenomen van de MM in Leeuwarden, donkerblauwe cover + donkerblauwe bovenkant v.d. CD’s): ik vind het k*tdingen. Ik moet ze op 4x branden, anders staan ze vol errors of kapt m’n brander er voor de cd klaar is mee.
voor een euro meer ofzo heb je volgens mij Fuji’s, en dat was volgens een test in de Computertotaal van afgelopen maand (?) (heb het in ieder geval ergens gelezen, dacht dat het de CT was) het beste spul.

Crazy bob: wat voor CD schrijver heb je?

Het zijn nl dezelfde cd’s die ik zonder enig probleem op 12x brand op mijn Plexwriter!

PDM betekend Philips Dupont Magnatics.

Ik koop regelmatig pdm;s bij de makro en moet zeggen dat het
prima dingen zijn.
Ik zelf heb een plextor 2410TA en heb geen enkel probleem met de cd-r’s van pdm

Originally posted by pdexie
[B]PDM betekend Philips Dupont Magnatics.

[/b]
Dat verklaard waarom bij Saturn ze als Philips CD’s aangeprijsd staan!

Ik koop regelmatig pdm;s bij de makro en moet zeggen dat het
prima dingen zijn.
Ik zelf heb een plextor 2410TA en heb geen enkel probleem met de cd-r’s van pdm

Jip, dat zijn dezelfde als ze bij de MediaMarkt hebben…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Crazy bob: wat voor CD schrijver heb je?

Het zijn nl dezelfde cd’s die ik zonder enig probleem op 12x brand op mijn Plexwriter! [/B]

HP 8-speed
Lite-On 32-speed

op beide schrijvers doen ze het tot 4x, daarna gaat het kl*te

het is trouwens wel een half jaar geleden ofzo, misschien hebben ze nu hun leven gebeterd bij PDM

Originally posted by Crazy Bob

het is trouwens wel een half jaar geleden ofzo, misschien hebben ze nu hun leven gebeterd bij PDM

Ik gebruik ze al meer dan een jaar…

maargoed, hetzelfde merk/type wil niet hetzelfde product zeggen…!