PDA - palm-os of win-ce?

Hoi,

Ik wil een (color)-palmtop kopen.
Wat zijn de voor- en nadelen van het palm-os en van windows-ce??
Graag jullie ervaringen. (nu gaat m’n voorkeur nog uit naar de palm 515)

Wat wil je er mee doen?
Palm is meer als agenda en dergelijke, terwijl Pocket PC beter geschikt is voor multimedia.

Palm OS is lichter in gebruik en daarom kunnen PDA’s op Palm OS met minder geheugen door en een lichtere processor. Palm is ook lichter in gewicht, Pocket PC is, omdat het meer vraagt als OS, ook op zwaardere apparaten…

Dit is wat ik er zo’n beetje nog wan weet…

De kracht van Palm: de functionaliteit waar het bij een electronische agenda om draait is helemaal uitgekristaliseerd en werkt dus heel goed. Daarnaast zijn de apparaten erg licht (M515 139 gram), wat erg belangrijk is voor een apparaat wat je in je borstzak wilt steken. De Palm M515 is leuk, maar kijk ook eens naar de Clie van Sony.

De kracht van de PocketPC: het is veel meer een ‘echte’ multimedia pc met bijbehorende snelle cpu/gpu. Hierdoor kun je ook divx en mp3 afspelen, maar ook games met GameBoy Advance kwaliteit. De functionaliteit waar het bij een electronische agenda om draait zit ondertussen ook wel goed. Een nadeel van de PocketPC is toch wel zijn gewicht. De meeste apparaten zijn rond de 180 gram. (Hoewel uitschieters naar 160 gram het verschil wel klein maken.) Vergeet trouwens niet dat je bij een Ppc al snel meer geheugen wilt hebben, zeker als je veel gebruik maakt van zijn multimedia capaciteiten (gebruik je alleen de electronische agenda functionaliteiten dan is het standaard geheugen van 32MB of 64MB wel genoeg). Dus vraag je af hoe je het geheugen kunt uitbreiden en hoeveel zwaarder het apparaat dan weer wordt…

Bedankt voor de reacties, het gaat me niet om games, mp3 etc. maar veel meer om de agenda functies en zo. Het zal dus wel (ook gezien de prijs) op een palm 515 uitdraaien.