PCMCIA => netwerkkaart

vbimport

Ik heb een Laptop incl. netwerkkaart, nu heb ik een pcmcia kaartje nodig om te kunnen internetten, waarschijnlijk ligt dit aan het MAC-adres van de pcmcia, is er een moglijkheid om het MAC-adres van de pcmcia om te zetten op de netwerkkaart, zodat ik kan internetten via de netwerkkaart, en verlost ben van dat irritante tussen stuk.

Verwacht je hier een antwoord op ??
De vraag is verre van duidelijk volgend mij

Op welke manier ga je online ? (kabel,ADSL,telefoonlijn)
Over welk pcmcia kaartje spreek je ? (modem,netwerk)
Wat bedoel je met “tussenstuk” ?

Als ik er geen antwoord op zou verwachten zou ik de vraag natuurlijk niet stellen.

Het gaat om een kabel verbinding, het is dus een netwerk type.
Met het “tussenstuk” bedoel ik een omzetting, van de pcmcia kaart naar een UTP kabel (dus net zoiets als Serieel naar PS/2).

Ok
Nu begrijp ik het.

Dat heeft inderdaad te maken met dat mac adres.
Volgens mij is het niet mogelijk om een ander mac adres toe te wijzen onder windows .(toch niet bij mijn weten)

Wel is het zo (zeker voor telenet in Belgie) dat het mac adres door de server van de isp(telenet)maar gedurende max 1 uur
bijgehouden wordt.

Dus indien je gewoon de kabelmodem rechtstreeks op de reeds aanwezige interne netwerkaart aansluit dan zal telenet automatisch na max 1 uur je een nieuw ip toewijzen.
Dat wachten is natuurlijk éénmalig en de volgende keren kun je direct surfen.

Hopelijk ben je hiermee geholpen.

Effe vergeten : wat betreft dat tussenstuk

Er zijn pcmcia kaartjes die werken zonder tussenstuk !

Een andere netwerkkaart lost natuurlijk nix op, want die zit er al 1tje in, ik moet gewoon een manier hebben om het mac-adres om te zetten.

Ik zal eens proberen om de kabel er een uur in de netwerkkaart te laten zitten kijken of ie omschakeld.

Als je via telenet surft dan is het voldoende om inderdaad de kabel in de andere netwerkkaart te steken en af te wachten tot wanneer telenet je een ip toewijst !

Geduld is dus de boodschap !!

p.s.:dit moet werken (ben zelf telenet verdeler)

Ik heb de eer om een UPC/Chello lid te zijn, maar ik zal jullie tips vanavond eens proberen en kijken of het lukt.

Thx

Telenet om het uur nieuw ip???
heb zelf telenet en mijn ip is in 1 maand tijd nog nooit veranderd, veranderd enkel wanneer ik pc opnieuw opstart, en ik kan het weten :wink:

grtzz
poorhaas

Ik heb nooit beweerd dat telenet om het uur een nieuw ip geeft !!

Om een ip te verkrijgen moet het mac adres van de gebruikte netwerkkaart naar telenet gestuurd worden.

Wanneer je nu van netwerkkaart veranderd komt het mac adres natuurlijk niet meer overeen met het mac adres dat zich nog op de server van telenet bevindt.
Ongeveer om het uur gaan de servers kijken naar jouw mac adres en indien het gewijzigd is (andere kaart) passen ze automatisch aan zodanig dat je een ip adres toegewezen krijgt.

Samengevat : bij het veranderen van de netwerkkaart kan het zijn dat je tot 1 uur moet wachten vooraleer je door telenet een ip adres toegewezen krijgt. Als je geluk hebt is dat maar enkele minuten ,dat hangt ervan af op welk moment telenet gaat checken of het mac adres nog hetzelfde is.

Het enige wat je kunt proberen om dit te vermijden is een release (van ip)gaan uitvoeren vooraleer van netwerkkaart te veranderen .Dit werkt echter lang niet altijd.

ahzo, sorry, verkeerd begrepen :wink:
daarmee dus dat ik niet onmiddelijk op internet geraak bij andere pcs, toch niet rechtstreeks ;):wink:

mercikes
poorhaas

Dat is dus inderdaad de reden .
Tenzij je met een router werkt natuurlijk .

Groetjes