Pci128 + w2000

vbimport

Hoe kan dat nou weer ???
Ik heb een dualboot-systeem tw W98 en W2000.
Onder W98 werkt de SB PCI128 perfect, maar onder W2000 wordt ondanks dat er b.v. maar 1 kanaal (bv het linker) is aangesloten voor opname, het geluid op beide kanalen weergegeven (a.o. audiograbber).
Wie kent het probleem?
Thx
Npdb

Heb je al de laatste driver bij www.soundblaster.com gedownload?
Windows2000 heeft nogal kuren als niet de goede drivers gebruikt zijn.

Als het wel goed gewerkt heeft onder windows2000 dan heb ik niets gezegd, dan zou ik zo niet weten waar het aan kan liggen)

Da_Taxman

misschien helpt dit http://support.soundblaster.com/files/download.asp?OS=Win2k&prod=sbpci128 was niet makkelijk te vinden maar zijn al een tijdje uit…

Bedankt, maar beide ‘oplossingen’ heb ik al geprobeerd.
Hij heeft het nog nooit goed gedaan onder W2000 en de update op het Internet voor W2000 is b.v. alleen maar de US versie en niet de EU (1370) versie.
Maar toch bedankt. Ik zal verder moeten zoeken.
Thx
Npdb
P.S. Creative weet het ook niet.

Misschien helpt dit. In een paar reviews gelezen dat er bij een dualboot nogal eens problemen onstaan als win 98 en 2000 op dezelfde schijf staan. Hetzelfde geldt voor sommige drivers. Als je Win 2000 op een NTFS partitie plaatst schakel je die mogelijkheid alvast uit.

Ik heb hetzelfde probleem(ook een PCI 128 en win2000 met dual boot win98SE). Mijn geluid is ook niet echt optimaal en zelfs tijdens de windows startup sound een piep erdoor.

Djewst

ik heb een SB Live player #1024 en met de nieuwste drivers werkt ie nu perfect.