Pci videokaarten

vbimport

Is er iemand op het forum die ervaring heeft met pci videokaarten?
Ik denk dan bijvoorbeeld aan een geforce 2 pci of iets dergelijks.
B.V.D.

Hierover kan ik vrij kort zijn: PCI vga kaarten worden bijna niet meer gemaakt. Misschien nog een paar 8MB kaartjes die je voor 75 piek kunt kopen, maar verder nix…

Qua 3D prestaties zijn de beste kaarten de Voodoo PCI series. Als ik me niet vergis zijn er nog PCI uitvoeringen van de Voodoo 3 geweest. Verder echter niets meer, dus geen NVidia…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Hierover kan ik vrij kort zijn: PCI vga kaarten worden bijna niet meer gemaakt. Misschien nog een paar 8MB kaartjes die je voor 75 piek kunt kopen, maar verder nix…

Qua 3D prestaties zijn de beste kaarten de Voodoo PCI series. Als ik me niet vergis zijn er nog PCI uitvoeringen van de Voodoo 3 geweest. Verder echter niets meer, dus geen NVidia… [/B]

klopt als een zwerende vinger

heb je alleen maar pci op je bord ben je het beste uit met een voodoo 3 of 4 pci

Wellicht dat het upgraden naar een systeem dat wel een AGP slot aankan echter goedkoper en/of sneller is!

(afhankelijk van wat je nu hebt, er zijn echter tientallen scenario’s bedenkbaar waarin dat zo is!)

Ik heb ook een Voodoo 3 PCI gehad. Ding was toen natuurlijk wel rap maar nu sloom kreng. (werkt nu in me servertje :p)
Omdat de PCI bus maar 33mhz datatransfer kan verwerken tov de AGP bus (66mhz) zal een PCI VGA (3D)kaart nooit echt snel zijn.

Edit:

DN: thx 4 reminding! :wink: What was I thinking… :confused:

Euh Wook, je bent een beetje in de boontjes.

Een PCI bus loopt op 33Mhz, een AGP (1x) op 66Mhz. Een PCI bus kan 512mb/sec transporteren!

Toch maakte dat verschil in bussnelheid op de 3dfx kaarten (Voodoo3-2000, -3000 en -3500) helemaal niks uit.

Heeft iemand hier wel 's het verschil gemerkt tussen AGP 2x en AGP 4x (+ SBA - Side Band Adressing)? Iedereen gek gemaakt met een NVIDIA hype (net als ‘hardwired T&L’), maar in de praktijk merkt niemand 'r iets van.

De echte bottleneck in een GPU is de geheugen bandbreedte.

Maar om terug te komen op je vraag, je kan 't beste een Voodoo3’tje of Voodoo4-4500’tje zoeken, dat zijn de nieuwste (en laatste)…

Avé…
PGN/iNERTiA

Originally posted by PGN_iNERTiA

Heeft iemand hier wel 's het verschil gemerkt tussen AGP 2x en AGP 4x (+ SBA - Side Band Adressing)?

Tja het verschil is wel meetbaar ja, maar met het oog merk je het verschil al spelende niet…

Tja, maar 100 punten meer in 3DMark2001 is voor mij niet echt een performance boost…:wink:

Avé…
PGN/iNERTiA

Zag net nog even de snelste PCI videokaart voor de consumentenmarkt, de 3dfx Voodoo5-5500PCI, een aanrader…

Avé…
PGN/iNERTiA

[B]Zag net nog even de snelste PCI videokaart voor de consumentenmarkt, de 3dfx Voodoo5-5500PCI, een aanrader…

Avé…
PGN/iNERTiA [/B]

wat kost zo’n kaart momenteel nog?

Honderdje of 3-4 (gulden dan) denk ik, zou 'r in ieder geval niet meer dan fl. 400,- voor geven…

Ave…
PGN/iNERTiA

In de handleiding van mijn ASUS V7100 Pro staat dat er een PCI GF2MX is: ASUS PCI-V7100 / Pure 32 MB Frame Buffer
Zit even te zoeken naar wat links…
Hmm… een noorse site, wel een plaatje:

Tsja… nergens wat specs te vinden, hij bestaat wel, maar ik vrees dat het heel erg lastig wordt om er aan te komen. Succes

ZKHbaldo

Originally posted by zkhbaldo
[B]Tsja… nergens wat specs te vinden, hij bestaat wel, maar ik vrees dat het heel erg lastig wordt om er aan te komen. Succes

ZKHbaldo [/B]

<link>
En doe dan ff CTRL+F en zoek op PCI en vind al snel een paar shops die ze MX kaarten in PCI uitvoering aanbieden!

Denk dat die V5 harder gaat dan een GF2MX…

Avé…
PGN/iNERTiA

Hey ja! Ik had zelf ook nog nooit van een GF PCI gehoord, ik keek raar op toen ik het in dat asus boekje zag staan.

[B]Denk dat die V5 harder gaat dan een GF2MX…

Avé…
PGN/iNERTiA [/B]

denk dat die voodoo 5 ook een stuk duurder is