PCI + TV-out kaart of VGA->TV conv.?

Hoi,

Ik wil m’n oude 233MHz systeempje onder m’n stereo en TV plaatsen en er een MP3 speler van maken.

Als ‘monitor’ wil ik hiervoor m’n TV gebruiken en nu ben ik op zoek naar een PCI TV kaart met TV-out. Weet iemand waar deze te vinden zijn… of dat er zoiets als een VGA->TV converter bestaat?

Groeten,

JoKuM:)n

Ik heb ze inderdaad wel eens gezien. Ik geloof dat diamond ze destijds had in de 3D stealth 2000 serie (onder voorbehoud he).
Hoe de kwaliteit hiervan is weet ik echter niet. Ik heb wel het beeld van een oude tv-out kaart eens gezien; daar was ik niet echt over te spreken. De scherpte was zoals altijd op een tv zwaar beroerd… maar het echte probleem zat 'm in de refreshrate, die liep opeens op 1Hz oid… (dat kan best aan de kaart of de drivers gelegen hebben btw…).

Een andere optie is wellicht een Trust televiewer? Hiermee kun je uitgaand VGA signaal omzetten naar standaard videosignaal voor je tv (composite). Dat apparaatje kost wel een 175 ballen.

Of dit wellicht zelf te maken is weet ik niet, zoek eens op google naar bijv “vga to composite schemactics”…

Edit:

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2rgbs.html helpt je wellicht, google rulez :slight_smile:

Die Trust Televiewer (1600) suxs! Heb het apparaat in huis gehad en het eerste wat me opviel waren de splitterkabels voor vga-kabel en toetsenbord-kabel (voeding komt uit ps/2 poort…). De splitterkabels zijn van gebrekkige kwaliteit en onlogisch gemaakt (uitsteeksel aan de verkeerde kant bij inpluggen ps/2 connector), maar het ergste is toch dat ik op mijn IIyama (hoe schrijf je dat ook al weer? :wink: ) op een resolutie van 1600*1200 opeens overal schaduw rond letters e.d. werd weergegeven… Kortom flink signaalverlies in de splitterkabel. Op dat moment hoefde ik het apparaat niet meer… :Z Oh ja, beeldkwaliteit op tv is onscherp (had ik ook verwacht… dat kan volgens mij niet anders… of zo) en apparaat schakelt langzaam tussen resoluties en geeft schokjes door het beeld om de zoveel tijd…

Kortom: baggerkwaliteit voor een hoge prijs (250gld)

Snel weer teruggebracht! Ik ga nu voor een videokaart met tv-out met de Conexant 25781 chipset (zit oa op Hercules videokaarten en op Asus V7200 (GF2 MX400 kaart).

Oh ja, als je het zover hebt (via tv-out) dan is deze site interessant: www.tvtool.de