PC zo geruisloos mogelijk

vbimport

Hebben jullie tips om een pc zo geruisloos mogelijk te laten draaien?

greetz

stroom eraf helpt het beste

fan’s op 7 volt
andere, stillere fan’s
waterkoeling :stuck_out_tongue:
check anders hier eens http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/22

De kappen erop! :wink:
Je HD op “stil” zetten; wel langzamer maar stiller!

helpt het ook als je um op pootjes zet ofzo? of veel troep eraf?zelf kan ik het niet goed testen omdat de ene keer ik heel veel herie hoor en de andere keer nauwelijks iets. Heeft iemand van jullie tests gedaan?

in de kast om je computer zit veel onnodige ruimte zodat je kast gaat werken als een klankkast net als bij een gitaar wat het geluid erg versterkt
als je geluidsdempend matriaal aan de binnen kant plakt heb je er vrijwel geen last meer van.
je kunt dit bestellen bij conrad www.conrad.nl

Originally posted by pROM=STUK
in de kast om je computer zit veel onnodige ruimte zodat je kast gaat werken als een klankkast net als bij een gitaar wat het geluid erg versterkt
als je geluidsdempend matriaal aan de binnen kant plakt heb je er vrijwel geen last meer van.
je kunt dit bestellen bij conrad www.conrad.nl

Dan wordt ie wel lekker warm :frowning:

Mijn pc staat vrijwel altijd met de kast open en maakt ook bijna zoveel lawaai als een grasmaaier. :slight_smile: Maar dat geluid wordt ruimschoots overstemd door de stereo :slight_smile: Waarom moet een pc nu stil zijn? Als ie lawaai maakt weet je tenminste dat ie werkt :slight_smile:

enermax voeding

goed koelblok met een GROTE fan op 5v

en een zo nieuw mogelijke HD (7200rpm wordt stiller en stiller)

en een goede kast

Ik heb wel eens vaker gehoord dat je geluid kunt dempen door aan de binnenkant tegen de grote vlaktes tegels te plakken… van die stoffen vloertegels…

Heb het zelf nog niet geprobeerd maar wil het wel eens gaan doen want van mijn 2pc’s die heel de nacht ratelen wordt mijn vriendin gek…

Originally posted by Mastakilla
en een zo nieuw mogelijke HD (7200rpm wordt stiller en stiller)

Je kan je HD instellen dus op “zacht & langzaam” óf “herrie & snel”, zoals ik eerder al vertelde!
Dit betekend dat je je nwe HD, zoals jij zegt gewoon zelf kunt instellen! Als je em op “snel” zet dan hoor je dat geratel (je weet wel) als ie gaat schrijven! :wink:
Uiteraard interesseerd mij dat geen ruk en heb ik em op quick staan offcourse! :wink:

waar kan je dat precies instellen dat ie zachter maar langzamer draait en sneller maar harder draait???
GRZ JAP

Originally posted by JAP
waar kan je dat precies instellen dat ie zachter maar langzamer draait en sneller maar harder draait???
GRZ JAP

Moet je op de site van de fabricant kijken of er voor jou HD een util aanwezig is die dit kan instellen! Je Flashed em zeg maar! Voor mijn Quantum Fireball & Maxtor was ie er wel! :stuck_out_tongue:

waterkoeling is zo gek nog niet hoor
www.waterkoeling.nl

ik heb het ook, en ben er zeer tevreden over. Geen lawaai meer, lekker overklokken, en nog een frisse processor ook. Wat wil je nog meer!
(m’n celeron633 loopt op 997…niet onaardig dus)

Daarom is het een celeron he :wink:

Maareuh als je beter koelt met bv artic silver kun je ook een lichtere cooler erop zetten… dat helpt ook weer!

weet niet of ie al genoemd is maar dit http://www.tweakers.net/nieuws/16612 is een hele goede oplossing

Hey

dat bakkie van Koolance ziet er echt wel goed uit. Jammer dat we ze in Europe nog niet kunnen kopen …

greetz