PC valt steeds uit na het opstarten van een programma!

vbimport

Hallo CDfreaks,

Ik heb sinds kort een groot probleem met mijn PC. Als ik een applicatie wil opstarten (bijv. photoshop) begint hij met het opstarten van het programma, maar dan net voordat het programma kan opstarten valt de pc opeens uit! Ik heb dit probleem ook met sommige games. Mijn besturingsprogramma is Windows XP met service pack 2.0

Wat zou ik eraan kunnen doen om dit probleem op te lossen?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties!

Wat je om te beginnen zou moeten doen is het Automatisch Opstarten uitschakelen.
“Eigenschappen” van “Deze Computer” --> “Geavanceerd” --> “Opstart- en herstelinstellingen” --> vinkje weg voor “De computer automatisch opnieuw opstarten” bij “Systeemfouten”.

Wanneer er nu een systeemfout optreed verschijnt een gevreest en vreselijk irritant blauw scherm. Hierop vind je de reden van de systeemfout, veelal in de vorm van een foutcode waarvan je de betekenis na herstarten (of via een andere pc) zou kunnen opzoeken op internet.

Het opnieuw opstarten kan duiden op een geheugenprobleem (heb ik zelf al enige malen gehad). Met behulp van MemTest86 zou je dit kunnen controlleren. Geheugenproblemen kunnen ook optreden in de vorm van fouten op de hardeschijf. Met een programma als SpinRite zou je je hardeschijf dan (softwarematig) kunnen laten repareren. Maargoed, dit is vooruit lopen op de feiten.

Eerst maar eens onderzoeken wat de reden is van je restarts. En dan gewoon weer verder vragen. :iagree:
Succes…