Pc valt (soms) uit

hallo, ik heb een vraagje ivm met mijn pc. Af en toe, tijdens het surfen of wanneer ik aan het gamen ben, wordt het scherm zwart, en vervolgens verschijnt het bericht ‘no signal’. Het lampje dat aangeeft dat hij aanstaat, brandt wel nog. Als ik hem dan meteen opnieuw opstart, dan krijg ik onmiddelijk weer hetzelfde probleem. Als ik echter een kwartiertje wacht, dan werkt hij weer perfect. De kabels enz. zijn goed aangesloten, die heb ik al eens gecontroleerd.

grtz.

Hai,

Welkom namens mij hiero. Wat ik volgens mij uit jouw verhaal kan opmaken is dat je waarschijnlijk een videokaartprobleem hebt.

Ik weet niet welke videokaart je hebt (het is wel handig om dat ff te vermelden btw) maar het lijkt er op dat je kaart te warm wordt en daardoor niet meer goed functioneert dan wel gewoon niet meer werkt. Misschien is de fan op de koeler van je kaart kapot of draait niet goed meer. En als je je pc een kwartiertje uit hebt staan is de temperatuur ook weer gedaald binnen de waarden waarin je videokaart wel goed functioneert dus werkt het dan weer wel. Even…

Het kan dus zijn dat je fan niet meer goed draait ( maakt hij een piepend geluid of doet hij niets?) en als je deze kaart pas hebt en er zit een passieve cooler op ( 1tje sonder ventilatortje) is het misschien een optie om te kijken of je niet aan een grotere koeler kan komen.

Je hebt al gecontroleert of de kabels goed zitten dus ik neem aan dat dat allemaal in orde is. Maar je kunt uiteraard eens kijken of hij met een andere videokaart hetzelfde doet dan sluit je weer een mogelijkheid uit.

Het kan ook zo zijn dat de temp in je systeemkast te hoog wordt en dat daardoor je videokaartkoeler het niet meer kan bijbenen.

Dus ik zou zeggen kijk ook even alle koelers die er in je kast zitten even goed na en check of de warmte voldoende weg kan.

mzzl Dúnedain

Dag Heideroosje :slight_smile:

Ook ik denk dat het hier om een hitteprobleem gaat. Waar ik echter niet zeker van ben, is of het de videokaart is die te warm wordt. Het kan wel, maar hoeft niet. Het kan ook zo zijn dat bijv je processor te warm wordt (dit komt veel meer voor) of een andere component (kan zelfs je voeding zijn).

Kun je ons wellicht voorzien van de specificaties van je systeem, inlcusief de manier waarop je het geheel koelt?

dankjewel, ik heb de computer opengemaakt, bleek dat hij binnenin vol stof zat. Ik heb het stof verwijderd, en nu werkt hij weer perfect.

grtz, HeiderOOsjn