PC Upgrade

vbimport

Ha kerels (en dames?)

Ik ben van plan om eindelijk (na een aantal jaar) mijn pc te upgraden. In dit geval betekend dat een nieuw mobo, cpu en geheugen.

Aangezien ik de laatste 2 jaar niet helemaal up to date ben met de huidige technologie wil ik graag wat advies.

Laat ik eerst beginnen met het gebruik van mijn pc.
Op dit moment wordt hij veel gebruikt voor IRC, MSN, Surfen, Photoshop en een paar maal per dag speel ik Call of duty.
Mijn eisen zijn dan ook dat ik weer een tijdje vooruit kan met mijn systeem, vooral ook op game gebied. Ik wil eens kijken hoe Half Life 2 is bijv. (ik weet dat het niet mogelijk is met mijn huidige systeem)

Ik ben nu in het bezit van een Asus A7V600 mobo met een AMD 3200+ en 512mb geheugen op pc2100 (geheugen is het oudst) en een Gforce FX5200 (die is niet aan vervanging toe voorlopig)

Ik ben een beetje de weg kwijt bij de processoren…moet ik nou een hippe AMD64, of kan ik voldoen met een P4?
Moet ik qua geheugen aan de DDR2?
Welke merken mobo’s doen het goed dezer dagen? Zijn er bepaalde chipsets die ik moet hebben, of juist niet?

Help me een beetje uit de brand…

Ohja, een budget aangeven is ook wel prettig…laten we zeggen 500euri max.

Mijn advies voor 500 euro koop PC3200 geheugen 1gb kost tegenwoordig geen drol meer. en verder vervang die FX5200 videokaart eens voor een wat duurder model. 6800 bijvoorbeeld en je kunt qua game gebied de komende 2 jaar wel weer voor uit want je systeem is redelijk up-to-date na mijn mening op deze twee puntjes na.

Dat is best een goed idee…er is nog een probleem (vergeten erbij te zetten) dat is namelijk dat ik denk dat de IDE controler op mijn huidige mobo gaar is…HD test proggie geeft aan dat ‘toevallig’ allebij mijn ata schijven voor 99% dood zijn door crc-errors. Ik had de kabel al vervangen in de gok dat daar een knik in zat ofzo…maar dat was niet het geval. Dus ik neem aan dat de ata controler beetje gaar is.

Dus een nieuw mobo zal er dan ook nog bij moeten.

dat zijn de kosten ook neit een asus moederbordje heb je ook voor 65 euro met alles er op en er aan en zal de totale upgrade mooi 2 jaartjes laten zitten en dan eens goed nieuw inslaan

your right…wordt het alleen geen pci-e videokaart, zijn geen pci-e borden voor socket a.

Ik ga me daar dan maar eens op oriënteren.

Ik weet eigenlijk niet wat de beste keuze is. Het ligt er maar een beetje aan wat je sneller wilt kunnen doen he? Gaat het idd om games, dan kun je idd beter voor een nieuwe videokaart en geheugen gaan, aangezien dat beiden toch bottlenecks zijn. Echter, wil je sneller kunnen photoshoppen, dan zou ik zeker geen geld in een videokaart steken. Dan kun je beter even niets kopen en over een paar maanden een dual core CPU met alle bijbehorende artikelen kopen. Indien je geld genoeg hebt koop je natuurlijk alles nieuw :).