Pc Tv

Hi , wie kan mij adviseren over de beste manier om TV op je PC te ontvangen. Is er iemand die ervaring heeft met Miro PC TV Usb?

Ik heb zelf een tv tuner kaartje gekocht bij de Aldi (ja , daar waren ze toen in de aanbieding voor 139 gulden) met een BT chipset er op.

Het leuke van die BT chipsets is dat je programma’s zoals Cable Crypt decoder er overheen kan jagen en zo “Gratis” canal+ en zo kunt kijken (helaas zonder geluid , maar die geluiden verzin je er zelf wel bij)

De software die bij dat soort TV kaarten zit is meestal ontzettend zwaar k*t.

Hauppauge heeft het wat beter geregeld.

Miro heeft nogal veel IRQ problemen , maar met een USB apparaatje zal dat wel meevallen. Ik heb er ooit even mee mogen werken. Er zat een nogal omslachtige teletekst manier op (via je Internet Explorer)

[QUOTE]Originally posted by Mr. Belvedere
[B] zo kunt kijken (helaas zonder geluid , maar die geluiden verzin je er zelf wel bij)

[/B][/ QUOTE] Geen geluid geldt zeker alleen voor dat Aldi-kaartje?

Geluid kan niet bij Canal+ aangezien dit digitaal beveiligd is… dus geen faseverschuiving, amplitudemodulatie technieken of wat dan ook (beeld) maar pure digitale encryptiekeys…

Dat is wel shit dan , naar een film kijken zonder geluid is net als aardappels zonder zout!

aardappels met zout??
volgens mij mis ik iets…

ja…zout!

zout is dus iets wat ik nergens opgooi…
je krijgt er dorst van en de smaak van
het gerecht gaat naar de tering…

maar over tv-kaartjes, ik heb een lenco met een
bt878 chip… idd wel handig voor canal+, maar
daar kun je toch niet relax naar kijken
de prijs weet ik niet meer, maar de tunersoftware
is kut, dus internet biedt wederom uitkomst

Originally posted by Mr. Belvedere
…Het leuke van die BT chipsets is dat je programma’s zoals Cable Crypt decoder er overheen kan jagen en zo “Gratis” canal+ en zo kunt kijken (helaas zonder geluid , maar die geluiden verzin je er zelf wel bij)…

Kun je onder WinXP dan ook Cable Crypt draaien? Bij mij werkt ie niet…

Die hele tv kaart van me werkt niet onder xp ; zijn geen drivers voor. Dus hij draait op m’n zinloos 98 bak

Kheb zo’n Miro (pinnacle) PCTV kaartje (pci). Met de oorspronkelijke drivers en software kom je nergens, maar met de updates die op de site staan lukt het vrij aardig.
Het beeld is scherp en zelfs capturen van .avi’s gaat vlot. (met m’n DV500 gaat dat uiteraard nog beter, maar daat gaat het nu niet om)
Installatie was geen probleem, zowel in Win98, WinMe als Win2000. In WinXP heb’k het nog niet geprobeerd. Zelfs met alle 5 de pci sloten gevuld, geeft ie geen hardwareconflicten.

Ik zou zoiets al helemaal niet via USB doen…
Dat kan volgens mij nooit goed gaan als je ook full screen wilt kijken…

Hauppage en Miro kaartjes zijn wel ok.

Je hebt van Miro toch ook PCTV Rave USB? Zou het daar dan niet mee goed gaan? Maar wat ik het vervelendst vind is dat je niet bij alle zenders ook geluid hebt omdat dat niet te decoderen is.

Originally posted by Wannes
Kheb zo’n Miro (pinnacle) PCTV kaartje (pci). Met de oorspronkelijke drivers en software kom je nergens, maar met de updates die op de site staan lukt het vrij aardig.
Het beeld is scherp en zelfs capturen van .avi’s gaat vlot. (met m’n DV500 gaat dat uiteraard nog beter, maar daat gaat het nu niet om)
Installatie was geen probleem, zowel in Win98, WinMe als Win2000. In WinXP heb’k het nog niet geprobeerd. Zelfs met alle 5 de pci sloten gevuld, geeft ie geen hardwareconflicten.

en kun je er ook fatsoenlijk canal+ mee kijken?

Er zit zo’n BT chip op, dus het beeld zal wel gaan. Kheb de canal+ files eens gedownload, maar nooit de tijd gehad om het te testen. De kaart stond wel in de lijst van ondersteunde kaartjes. Maar zoals anderen ook al gezegd hebben: het geluid wordt niet gedecodeerd.

weet iemand eigelijk hoe lang het duurt voor het beeld is gedecodeerd :confused:

Dat gaat realtime

ik heb een Lenco bt878 tv kaart , met movie hous heb je wel geluid alleen het beeld beweegt steeds en dan moet je het met de cursor toetsen steeds weer corrigeren heel irritant dus…

heb toevallig net een hauppage Win TV pci besteld
moet vrijdag binnen komen…zal wel ff mijn ervaringen ermee posten dan.

Originally posted by The Shadow
heb toevallig net een hauppage Win TV pci besteld
moet vrijdag binnen komen…zal wel ff mijn ervaringen ermee posten dan.

…en?..tevreden of niet tevreden?..