Pc start soms zomaar opnieuw op

vbimport

Ik ben bezig geweest bij een vriend van me en die heeft een pobje met zijn pc. Het probleem is nl dat de pc soms zomaar onverwacht opnieuw opstart. Dat is wel in een willekeurig tijdsbestek… Soms dagen niet en dan wel een keertje of 5 op een dag. Nu heeft hij een aantal foutmeldingen gekregen en die heeft hij copy en paste gedaan. Ik denk zelf dat het een hardware matig probleem is. Wat denken jullie dervan? Hieronder heb ik de foutcodes copy en paste gedaan. Ik hoop dat jullie der wat mee kunnen en eventueel een oplossing hebben of een antwoord op mijn vraag. Het systeem is een AMD XP 2600 met 512 MB intern geheugen (waarbij ik moet zeggen dat tijdens het opstarten maar 480 MB wordt aangegeven) een NVidia videokaart onboard en een geluidskaart onboard.

De foutmeldingen:

De volgende bestanden worden aan dit foutrapport toegevoegd:

C:\WINDOWS\Minidump\Mini041804-02.dmp
C:\DOCUME~1\LON~1\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

Handtekening van de fout:

BCCode : d1

BCCode : d1 BCP1 : E79502F8 BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000
BCP4 : F7968861 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 768_1

No Label

CPU: AuthenticAMD PentiumPro-class processor @ 2090 MHz with 479MB RAM
Video: NVIDIA GeForce4 MX Integrated GPU (4114)

PlayerReplicationInfo MOUT_McKenna.PlayerReplicationInfo33 (Function Engine.PlayerReplicationInfo.GetCommVolume:0018) Unknown code token 3C

History: FFrame::Serialize <- UObject::ProcessEvent <- (AGP_HUD MOUT_McKenna.AGP_HUD11, Function AGP.AGP_HUD.PostRender) <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

C:\WINDOWS\Minidump\Mini051704-01.dmp
C:\DOCUME~1\LON~1\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

Handtekening van de fout:
BCCode : 10000050 BCP1 : 80202000 BCP2 : 00000000 BCP3 : F6F51430
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 768_1

BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : BF87203A BCP3 : EC417C5C
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 768_1
No Label

CPU: AuthenticAMD PentiumPro-class processor @ 2090 MHz with 479MB RAM

General protection fault!

History: FD3DRenderInterface::SetProjectorMaterial <- FD3DRenderInterface::SetMaterial <- RenderStaticMesh_Type2 <- RenderStaticMesh <- FDynamicActor::Render <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Alvast bedankt Dunedaïn

Hmm dit is moeilijk te zeggen… Het lijkt er iig op alsof er iets mis is met het videogebeuren. Wat er echter verkeerd is, is moeilijk te concluderen. Het kan een driver of DirectX issue zijn, maar het kan ook met andere software van doen hebben. Het is tevens mogelijk dat het een hardwareprobleem is… bijv een voeding die te zwak werkt, of geheugen wat niet helemaal lekker werkt!

Kijk hier eens voor wat informatie betreffende testen.

Die 480MB is trouwens helemaal normaal hoor… je hebt namelijk 32 MB shared geheugen (dit is systeem geheugen dat door je videokaart wordt gebruikt). Een simpel rekensommetje: 480 + 32 = 512 :wink:

Tnx alvast

mzzl Dunedaïn

Misschien dat het helpt om “de computer automatisch opnieuw opstarten” uit te vinken bij jouw systeem instellingen!
Rechtermuisknop: deze computer, geavanceerd, instellingen opstart- en herstelinstellingen en dan “de computer automatisch opnieuw opstarten” uitvinken.

Dat de PC automatisch aangaat, kan de ‘wake-on-lan’ feature zijn. Dat houdt in dat als de PC (terwijl die semi-uit staat) ineens pakketten krijgt die voor hem bedoelt zijn, dan start hij automatisch op.

Oplossing: Zie de BIOS instellingen, en haal gewoon de netwerk kabel eruit :slight_smile:

Daar dacht ik idd ook aan, maar het is nu dat ie echt restart.

Toen ik een neiuwe videokaart kocht, had ik daar ook last van. Bleek dat de videokaart niet goed was (meteen dat probleem). De kaart geruild en nu werkt ie fijntjes.
Ik denk dus dat het iets is met je videokaart. Dat ie te heet wordt of iets dergelijks.
Is de videokaart net nieuw? ruilen. Als ie een beetje oud is, misschien is ie dan te oud…

Ik denk dus dat het iets is met je videokaart. Dat ie te heet wordt of iets dergelijks.
Is de videokaart net nieuw? ruilen. Als ie een beetje oud is, misschien is ie dan te oud…

Bedankt voor de info maar om ff op totibbs terug te komen …

Maar ik denk dat ik het eens ga proberen met een losse Vidcard. Eens kijken of het hem daarin zit. Btw Dee-ehn… Is het mogelijk om de onboard vidcard uit te schakelen eventueel en zo het shared memory terug te winnen :confused: Of gebeurd dat automatisch als ik re een andere videokaart inzet?

mzzl Dunedaïn

Normaal is de onboard video direct op de AGP bus van de chipset aangesloten. Indien je een andere kaart in het aanwezige AGP slot steekt zal de onboard video automatisch uitgeschakeld worden.

Neem je echter een PCI kaart als video kaart, dan is dit niet het geval. In dat geval zul je de onboard VGA middels een jumper of een BIOS setting uit moeten schakelen.

Let er wel op dat je een geschikte AGP kaart gebruikt; een foutief voltage kan dodelijk zijn voor VGA kaart en/of moederbord!

Dit probleem heb ik ook gehad, bij mij lag het aan de voeding die te zwak was. Nieuwe voeding erin en weg probleem :slight_smile: