PC + scherm aanzetten middels 1 powerswitch

vbimport

hallo,

Ik heb een vraag over hoe het kan dat sommige PC’s direct opstarten als je de power van zo’n groot verlengblok (met bliksembeveiligging) aan zet.

Is dit ergens een instelling in de BIOS (welke iets met de powerinstellingen?)
Of ligt het specifiek aan de hardware of OS (in dit geval Win2000).

Beetje lastig omschreven, maar hopelijk is het een beetje duidelijk zo, en weet iemand er een antwoord op!

:bow:

Sommige moederboerden reageren hier om de een of andere manier gewoon op. Ik heb nog op geen enkel moederbord dat dit doet een instelling kunnen vinden om dit uit te schakelen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat niet bestaat.

MSI moederborden hebben hier lang “last” van gehad. Ook veel, vooral wat oudere, Dell systemen hebben dit (en vast nog wel veel meer andere merken).

dus het is gewoon of wel of niet… nergens een bios-feature ofzo?

het automatisch aanzetten zodra er stroom op zit is bij een AT bordje simpel gezegt gewoon de schakelaar goed zetten en bij ATX is het een bios feature komt veelal voor op server moederbordjes maar heb het toevallig ook zitten op mijn asrock moederbordje moet even herstarten straks om te kijken hoe die optie heet. dus die hou je van me te goed

Oke even gekeken het is op mijn bios “resore on AC power loss” hier kan je de keuze maken power on of power off bij de keuze power on, gaat je systeem aan zodra je de stekker in stopcontact drukt

Thanks… ik ga er mee aan de slag!