PC samenstellen

Hoi mensen,

Ik heb op dit moment een aardige game pc waar ik de oudere games zonder lagg op kan spelen. Namelijk:

Dual-Core 2.6Ghz AMD
Nvidea 210GT Videokaart
Asus M2N-SLI Mobo
En dan nog wat zooi erin,

Maar nu de nieuwere games niet meer lekker draaien op deze pc. Wil ik graag een nieuw speeltje :D. Ik ben een beetje rond gaan kijken (ik wil hem zelf samenstellen) En ik heb er nu 2. Namelijk:

Voor deze ga ik 't liefst:

AMD High end PC

Cooler Master CM 690 II Lite

AMD FX-8120 ( 8x 3100 Mhz ) Octocore

Standaard AMD Processor koeler

Asus SABERTOOTH 990FX

16GB DDR3 1333Mhz 4x 4GB (Dual Channel)

500GB Hardeschijf

AMD Radeon HD 7850 (2048 MB GDDR5 - DX 11)

Onboard audio 7.1

Gigabit LAN (100/1000 mbit) aansluiting

DVD-RW Dual Layer Brander

OCZ ModXStream Pro 600W 80+ (Modulair, Stille 135mm fan )

Geen cardreader

Standaard 2 jaar Carry-in Garantie

Geen besturingssysteem

Maar ik heb ook nog een Intel PC maar ik ben niet zo’n fan van Intel (Ik ben en blijf een hollander :wink: ) Maar goed:

Processor: Intel Core i7 2600 (4x 3400 MHz) Quad Core

Koeler: Standaard Intel Processor koeler

Moederbord: ASUS P8Z68-V LX

Geheugen: 16GB DDR3 1333Mhz 4x 4GB (Dual Channel)

Hardeschijf 1: 500GB Hardeschijf

Videokaart(en): AMD Radeon HD 6870 (1024 MB GDDR5 - DX 11)

Netwerk: Gigabit LAN (100/1000 mbit) aansluiting

Optische drive: DVD-RW Dual Layer Brander

Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W 80+ (Modulair, Stille 135mm fan )

Behuizing: Lian Li PC-60FNW (Met Window)

Cardreader: Geen cardreader

Garantie: Standaard 2 jaar Carry-in Garantie

Hebben jullie nog tips voor verbetering? Ik wil het budget zo laag mogelijk houden maar ik ik zit rond de 1000 Euro!

Die Intel processor is veel te duur als je een gamepc wil samenstellen.
De I7-2600 is alweer van een vorige generatie,en heeft hyperthreading.
Dit wordt door geen enkele game ondersteund=ovebodige optie.
Je kan beter een I5 van de laatste generatie,Ivy Bridge,kopen om te gamen(bijv. I5 3570K=:bow:)

Dit is een leuke set,die sneller is dan de FX-8120 (octocore is nog niet aan de orde voor gamen,en dit zal nog zeker enkele jaren duren voor games hiervoor geoptimaliseerd worden)

Wat niet wil zeggen dat die AMD slecht is,verre van,de meeste fps hangt sowieso toch af van de videokaart,en dat zou op z’n minst die 7850 moeten zijn.
Ik zou ook proberen om een budget SSD te plaatsen voor je OS en games,en een gewone harde schijf om je data op te slaan.

Bedankt voor je reactie:
Bedoel jij met 7850 Deze?:

AMD Radeon HD 7850 (2048 MB GDDR5 - DX 11)

En ik wil mijn pc ook vooral gaan gebruiken voor videobewerking. (En dan vooral voor snel renderen) Dus ik dacht dat een Octocore hier wel zode aan de dijk zou zetten. Ik ga 'm trouwens ook niet meteen aanschaffen. Naar is de GTX 560 Ti niet beter dan de Radeon?
En over de Processor ik wil dus een future-proof pc hebben. Dus een waar je mee na 4 jaar de nieuwere games nog steeds smooth op hoge kwaliteit kan spelen. (Ik vind het prima de videokaart de vervangen maar de processor doe ik liever in een keer goed)

Ik ben ook tamelijk nieuw in het samenstellen van computers en ik snap dus niet wat alle kloks zijn van de videokaart.

(Pardon my English, my husband’s not around Saturday morning here in Texas for translation.)
(Vergeef me mijn Engels, mijn man is hier niet te vertalen.)

You started by saying you wanted a superior gaming PC, but the AMD 8170 is not superior to most Intel i3’s for games. Games depend on single-thread performance, not hyper-threading or multi-core.

So even the Intel i3’s outperform AMDs.

The system you describe (Asus Sabertooth) is great for a lot of hard-drives (RAID servers, for example), and we use this a lot. Exactly like you describe. Set up 6 hard-drives in a RAID5 (or 4 HDDs, or 5).

But you’re overpaying if you have only 1-2 hard drives. AMDs are great because they support 6 or 8 fastest-speed SATA3 HDDs. If you don’t use them, why spend the highest price?

The AMD 8170 is great for our recording-studio mix-board servers, and for programmers doing large Compiles with a lot of libraries and toolboxes. This is where 4-, 6- or 8-cores are superior to anything Intel offers.

And they’re excellent (superior to Intel) for animation programmers and rendering… for database administrators and web servers… for CAD workstations.

But not for gaming. And probably not for video-editing.

These programs depend on single-core / single-thread processing. Intel i3s and certainly i5’s will outperform AMDs for these tasks.

There is no future-proofing. None. Next year’s top games will be crippled by year-old video cards. And in 2-3 years? Much worse.

If you need to play the latest games, then you will always be searching for the latest video cards.

“Future proofing” is really a User Behavior - not equipment. If users don’t ‘need’ to play the latest, greatest games, then they don’t ‘need’ the latest, greatest hardware. That’s the only way to ‘future proof’ a computer.

The AMD 8170 and an ASUS Sabertooth create a great system for our media servers (which have 4-5-6 hard drives in RAID5 configurations). Massive storage, the quickest access and processing. But not for gaming.

En nog een vraag hoe moet je een goede voeding bij je pc zoeken?

[QUOTE=snelstar;2661294]En ik wil mijn pc ook vooral gaan gebruiken voor videobewerking. (En dan vooral voor snel renderen) Dus ik dacht dat een Octocore hier wel zode aan de dijk zou zetten.[/QUOTE]

Renderen kan tegenwoordig ook met je grafische kaart,en is veel sneller dan eender welke multicore.
Goeie ATI videokaarten hebben ATI Stream,Nvidia heeft CUDA en Intel heeft voor z’n CPU’s met geintegreerde GPU(zoals de I5 3570 met HD 4000 chip) Quick Synck Video.
Er zijn al vele videobewerkingsprogramma’s die hier gebruik van kunnen maken.
De 7850 is op bijna alle games sneller dan de 560 TI,en is ook moderner.
Ikzelf zou echter voor een betere videokaart gaan,zoals een HD 7950 of een GTX 670 TI.
Deze zijn wel een pak duurder,maar in combinatie met een I5 3570K heb je dan een hele goede allrounder die een hele tijd meekan.

Zoals Christine al eerder vermeldde,futureproof is quasi onmogelijk in de pc industrie,maar mijn I7 950 is nog altijd geen bottleneck voor mijn videokaart,een HD 6990 en dat zonder overklokken…

[QUOTE=snelstar;2661313]En nog een vraag hoe moet je een goede voeding bij je pc zoeken?[/QUOTE]

Eerst al eens berekenen hoeveel WATT je nieuwe systeem nodig heeft.

Zoals je bijvoorbeeld hier kan:

Zo zijn er nog meerdere sites…het voornaamste is dat je niet bespaart op je PSU…een goedkoop C-merk kan gevaarlijk zijn voor je andere componenten of je hele systeem instabiel maken.

Ik kom met de voeding rond 600 watt uit. Is het dan handig om 700 watt aan te schaffen in verband met eventuele latere uitbreidingen?

En kan Sony Vegas Pro gebruik maken van videokaart renderen?

Ik vraag misschien ontiegelijk veel maar ik ben graag zeker vordat ik mijn aankoop doe. (Ik zet hem trouwens zelf in elkaar dus ik kan alle onderdelen apart bestellen)

[QUOTE=snelstar;2661424]Ik kom met de voeding rond 600 watt uit. Is het dan handig om 700 watt aan te schaffen in verband met eventuele latere uitbreidingen?[/QUOTE]

Da’s een moeilijke…voor mezelf zou ik dat inderdaad doen,maar de nieuwste hardware,en dan vooral videokaarten,is er op gericht om het stroomverbruik t.o.v. vorige generaties te verminderen of te beperken met betere specificaties/hogere snelheden per WATT…een HD 7950 is veel sneller dan een HD 6970,maar kan tot 50 WATT minder verbruiken bij volledige belasting.

[QUOTE=snelstar;2661424]En kan Sony Vegas Pro gebruik maken van videokaart renderen?
[/QUOTE]

Vegas Pro kan dat inderdaadzoals je HIER kan zien.
Dit zijn benchmarks van videokaarten van de vorige generatie,de nieuwste zouden het nog beter moeten doen…