PC samenstellen

Hee lui,

Ik wil graag een goede pc samenstellen, maar hij moet tegelijk ook lekker goedkoop zijn.
Wie weet wat voor spullen ik nodig heb. Ik wil zeg maar van alles mee kunnen doen, dus ook goede spellen mee spelen o.a. NFSU2 en nog meer van die spellen

Andere vraag wat is het buget wat je te spenderen hebt. want voor een beetje redelijk complete computer ben je wel rond de 500 a 700 euro kwijt

zo rond de 600

uhmm als ik je een aanrader mag geven koop een AMD 64 socket 939 processor 3000+ kost rond de 119 euro momenteel op deze socket zou je later altijd nog een snellere processor kunnen zetten.
Een moederbord met PCI-X (SLI opstelling lijkt me voor je niet van toepassing i.v.m met je buget) kosten van zon bordje rond de 100 euro prik hier 1 gig geheugen op dit moet voorlopig genoeg zijn kosten ook rond de 100 euro als videokaart zou ik je een 6800LE adviseren deze heeft 8pixelpipelines maar als je een softwarematige aanpassing doet is het mogelijk medere pixelpipelines (er zijn mensen die alle andere 8 pixelpipelines hebben kunnen unlocken waarna je er 16 hebt) open te zetten waarna je een leuk kaartje hebt die zeer goed presteerd en kosten ook nog laag zijn kosten varierend 110 euro tot 200 euro harddisk 160 gb kosten rond de 90 euro
doe daar rond de 150 euro bij voor een brander en een kast met voeding bij dan zit je rond 600 a 700 euro

Je kan ook gewoon een simpel geval bij Dell kopen…dingen doen het over het algemeen ook prima :slight_smile:

heey,
wie kan mij helpen ik wil een nieuwe game pc maar weet
niet helemaal goed wat ik het beste kan doen ik d8 zelf
in iedergeval een AMD 64 processor maar verder er moet een goed
video kaart inkomen maar welke ik heb een buget van rond de 1000 euro mag iets meer

Voor beiden: Inclusief of exclusief (LCD) Monitor, keybord, muis?

Op een ander forum heeft ene Vassili_Z dit bedacht:

Moederbord:   Asus A8V Deluxe Edition S939            €   99.00
Processor:    AMD Athlon 64 3200+ (2,0 GHz)           €  209.00
Behuizing:    Aopen H-600B 350 Watt Black             €   84.00
Geheugen:     Dane-Elec DDR 512MB 400 pc3200 CL3      €   59.50
Harddisk:     Maxtor SATA 200Gb 7200rpm 8Mb           €  102.50
DVD brander:  Lite-On SOHW-1673S 16x +/-RW DL Ret.    €   59.50
DVD speler:   Lite-On 16x 48x ide retail              €   24.95

-----------
                                                      €  638.45

Let dus wel op dat hier geen videokaart inzit (wel (oude) AGP moederbord) omdat die gozer van het andere forum al een (agp) videokaart had.
De prijzen zijn van een shop in Den Haag.
Op www.tweakers.net en dan de pricewatch kun je misschien nog goedkopere shops vinden. Op Tweakers.net moet ook ergens iets staan over complete systemen, maar dat kan ik nu even neit vinden.

Mail me even.

mzzl Dúnedain

Tweakersnet best buyersguide

SallandAutomatisering, Informatique en Alternate verkopen ook standaard systemen die geschikt zijn voor jouw doeleinden.

btw waarom prijst iedereen eigenlijk die 64 zo de lucht in als game processor? aangezien alle games nog mooi met 32 bits werken en net als ander andere programma’s de driver ondersteuning voor windows xp 64 is ook niet ditje dat

Omdat de A64 ook in 32 bit mode goed presteert, ook in games :). In bijna alle games is de A64 meester. Nu moet je niet verwachten dat een spel dubbel zo snel loopt op een A64 als op een gelijkwaardige Intel CPU (welke overigens tegenwoordig ook de 64 bit ondersteuning hebben… zelfs de Celerons!), maar er is wel een merkbaar verschil. Gevalsafhankelijk stijgt het verschil toch wel tot een 20 a 25% in de prestaties (soms ook maar 1% hoor).

Lees maar eens wat reviews op het net :slight_smile: