Pc reageert sloom

Als ik windows opstart kom ik erg veel tegen dat hij na 2 min. heeeeel erg sloom begint te werken, ik bedoel dus, als je ergens op klikt dat ie maar na 3 sec. reageert enzo

na een reboot is dit probleem weer verholpen.

het gebeurt zo goed als altijd als ik pc voor een tijd (een nacht ofzo) uitgedaan heb en weer aandoe de volgende dag.

misschien ligt het aan de extra mem strook die ik in mei heb installed, maar het probleem heb ik een maand of 2 al en voordien nooit gehad.

hopelijk kan iemand me helpen (liefst niet met drastische oplossingen als format c: ofzo :p)

Originally posted by The Amazing Duke
[B]Als ik windows opstart kom ik erg veel tegen dat hij na 2 min. heeeeel erg sloom begint te werken, ik bedoel dus, als je ergens op klikt dat ie maar na 3 sec. reageert enzo

na een reboot is dit probleem weer verholpen.

het gebeurt zo goed als altijd als ik pc voor een tijd (een nacht ofzo) uitgedaan heb en weer aandoe de volgende dag.

misschien ligt het aan de extra mem strook die ik in mei heb installed, maar het probleem heb ik een maand of 2 al en voordien nooit gehad.

hopelijk kan iemand me helpen (liefst niet met drastische oplossingen als format c: ofzo :p) [/B]

Dat heb ik ook altijd nadat mijn pc nachtje door heeft gedaan. Ik denk dat dat komt omdat de RAM overvol is geraakt en wanneer je heropstart wordt automatisch je RAM terug leeggemaakt.

Heropstarten is dus de boodschap.

je kunt misschien ook defragmenteren. Maar format C:\ werkt altijd… mits je daarna alles maar netjes installeerd…

Of software zoals RamBooster, om je RAM terug leeg te maken.

Moet je zeker eens proberen

Als ie zo sloom reageert, moet je is kijken wat er allemaal op de achtergrond draait! Dus welke file veel cpu vraagt. (ctrl+alt+del en dan Taskmanager -> Processes)

thx voor de hulp, ik heb rambooster ff gedownd :slight_smile:

morgen es proberen…

ik heb nix speciaals op de background runnen, dus daaraan kan het nie liggen

Probleem had ik ook…, na upgrade IE6.0
En die heb ik er dus gelijk weer afgetieft (helaas door Windows ghost file terug te zetten, dus moest er toch weer van alles hersteld worden :frowning: )

Daarom word ik zo moe van Windows… De ene keer blijft je muis weer hangen of doet hij haasje over, de andere keer moet je weer een eeuwigheid wachten tot een venster openspringt…

Hiermee wil ik overigens niet beweren, dat het niet aan je geheugen ligt. Dat lijkt me ook 't meest waarschijnlijk… Anyway IE6.0 onder 98SE sucks onder XP gaat 't wel (is geen andere keuze, helaas…)

:rolleyes:

Je kunt ook gewoon ff uitloggen en opnieuw aanmelden hoeft je pc niet opnieuw op te starten!

Al eens gekeken of er geen virus zoals Nimda actief is?

Ik had dit probleem ook eens met een comp… altijd met Win98… totdat ik mijn kast openzette…

conclusie… pc wordt te warm ->>> waarom dan met ME en 2k niet? Ik heb het iig nooit begrepen…

het enige wat ik je zo kan adviseren is niet lang hellen, ff een backup draaien van je docjes en formatteren die hap…

Ahh… Daarom staat me kast altijd open!

Misschien es wat case-fan’s installeren?

heb ik ook wel eens last van bij 55 graden loopt goed maar zodra die bij 60 graden komt begint ie sloom te worden…

wat te doen?:rolleyes:

ps heb eral een dubbel koelfing op zitten…

cpu:amd 1400

ik heb rambooster geprobeerd, en dat helpt dus niet :frowning:

ik weet niet of het aan IE6 ligt, volgens mij had ik het al voordat ik die installed had.

een virus is het ook nie volgens mijn weten :wink:

misschien de koeling, maar die pc is 2 jaar oud en dan zou ik het probleem wat eerder hebben denk ik toch.

mijn asus p2-99 mobo heeft geen temperatuur sensors (ofwel krijg ik dat asus probe prog nie werken ;)) De temperatuur weet ik dus nie.

formatten heb ik momenteel totaal geen tijd en zin voor :stuck_out_tongue:

Pak de system configuration util en vink om de beurt van dingen uit. Zo kun je d.m.v. “trail’n~error” kijken of 't probleem blijft…

Probeer de permanent swap file te move naar een ander schijf…

Gebruik geen Zip folders…

Gebruik geen background tasks van programma’s als MS Office of Corel Media indexer…

Gebruik geen Norton shit!..

Stel je schijf cache goed in…

Gebruik geen oude drivers…

probeer vast te stellen waneer een probleem nu wel of niet voorkomt… (is veel werk, maarja je moet wat…) :smiley: