Pc probleem

vbimport

:confused: kan iemand me helpen ? heb een ouwe pentium 333
met een 20 gig hd, die steeds vastliep. opnieuw geformateerd,
maxblast erafgegooid, zodat ik nu maar 8 gig heb.
windows zonder probleem erop gezet, maar voor de rest lukt niks meer.Als ik iets wil installeren loopt ie vast of start ineens weer op. Ook als ik niks doe start ie ineens weer op. Als ik in t bios wil komen zie ik net nog t startscherm, en dan gaat ie uit.... help:confused: :confused: :confused:

Hmmm ingewikkeld probleem dat allerhande oorzaken kan hebben. Aangezien het probleem zich al voor de feitelijke boot zich voordoet, moge het duidelijk wezen dat het (voor de afwisseling) niet aan Windows ligt.

Het zal dan ook een hardware probleem zijn.

Wellicht is de HDD het probleem: koppel deze af en test de toegang tot het bios.

Niet opgelost, test verder! Wat je kunt testen is o.a. de voeding, het geheugen etc etc…

ik heb geprobeerd ; hd d’r af, geheugen eraf en één voor één erbij, geluidskaart eraf…niks nie :confused:

OK dan gaan we verder:

-alle overbodige hardware eraf, dus alleen videokaart, cpu, geheugen en floppy eraan
-andere vga kaart proberen
-andere voeding proberen
-nieuwe bios erin flashen

ok, bedankt voor de reply, ik ga aan de gang Denk dat nieuw bios wel s de oplossing is, en dat dat maxblast de boel verziekt heeft. Kan alleen nergens een nieuw bios halen:a

Normalerwijs kun je een nieuwe versie van je bios-software in je bios flashen. De software hiervoor kun je halen op de website van de fabrikant van je moederbord.

laat ik nou een yakumo board hebben (in een shitec pc), is niks meer voor te vinden…iemand een pc kopen ?:smiley:

Originally posted by Coppi
laat ik nou een yakumo board hebben (in een shitec pc), is niks meer voor te vinden…iemand een pc kopen ?:smiley:

hoezo geen bios voor te vinden ?

Hmm , vond nog iets leuks : FCCID=GIGABYTE , dus wie weet is het gewoon een gigabats mobotje dat erin zit ? Kan geen kwaad om even te kijken naar wat serienummers en dergelijke cijfertjes op het moederbord zelf.

Oh en dit is grappig…

ik heb eventjes een WHOIS gedaan op Yakumo.com

Registrant:
Mc Dos B.V (YAKUMO-DOM)
Kerkenbos 11-11
Nijmegen, Gelderland 6546 BC
NL

Domain Name: YAKUMO.COM

Administrative Contact, Technical Contact:
    Stolz, Guido  (IDZWCHEIGI)		[email]stolz-guido@VOBIS.COM[/email]
    Vobis Microcomputer AG
    Rotter Bruch 32 - 34
    Aachen, D-52068
    DE
    +49 2419090 +49 2419091249

Record expires on 24-May-2003.
 Record created on 23-May-1996.
 Database last updated on 5-Jun-2002 16:43:23 EDT.

Domain servers in listed order:

NS.VOBIS.COM                 217.7.49.10
 PNS.DTAG.DE                  194.25.0.125
 SECONDARY004.DTAG.NET        195.244.245.27

Dus ‘t gaat via Vobis’ domeinen en het is van McDos.
Beide dozenschuivers, dus het kan zeker geen kwaad om een paar belletjes te plegen naar McDos en Vobis om te kijken of ze er nog informatie van hebben. (Wel even alle gegevens klaar hebben liggen en zo , type mobo , etc) Leuk verhaaltje erbij en gewoon proberen.

we nemen even aan dat alles goed aangesloten zit (master/slave settings & plugs goed aangesloten) en er geen kabels aangevroten zijn door ratten?

bedankt voor de tips, ga weer ff aan de gang, laat wel weten hoe t afloopt
ik vind t zo gek dat ik niet eens in t bios kan komen, zodra ik op “del” druk, zie ik nog een flits van 't biosmenu scherm, en dan sluit die pc gewoon af:confused:

:slight_smile: …en je gelooft t niet…als allerlaatse poging nog s die kast open gemaakt, dacht haal alles eruit en opnieuw erin, maar net als ik wil beginnen, kom ik met m’n schroevedraaier en de buurt van 't batterijtje, gaat vanzelf de pc aan (?), en elke keer als ik tegen die batterij tik, gaat of de pc aan of uit. Voor 1,79 een nieuwe gehaald, en alles draait weer als een zonnetje:confused:
Ik snap er niks van maar ja, misschien een tip voor iemand met onverklaarbare vastlopers…
(batterij was drie jaar oud, maar zat wel aanslag op)