PC Opstartprobleem!

sinds enige tijd ben ik de bezitter van de Medion Titanium MD 8008 pc van ALDI.

al vanaf de eerste week kreeg ik hardware problemen met de videokaart (Radeon 9600 TX) en heb ik al een aantal keren de catalyst drivers 3.3 geinstalleerd en leek alles weer een tijdje goed te gaan.

vorige week sloeg de pc gewoon uit tijdens het surfen en ik moest gemiddeld 12 minuten wachten eer hij het bootscherm voorbij was.

ik kreeg de naam van de bios te zien maar het checken van het interne geheugen + het starten van windows duurde ontieglijk lang :confused:

ik heb de bijbehorende Medion restore CD al gebruikt en alles geformatteerd maar het probleem zoals hierboven beschreven blijft zich voordoen.

ik heb geen flauw benul of dit probleem ook met de videokaart te maken heeft of met het bios of wat dan ook :frowning:

PS : na de restore heb ik de orignele configuratie natuurlijk zonder de update van de videodrivers.

help please.

thanx

Andros

Ik ben geen expert, maar ik vermoed dat een onderdeel in je pc te warm wordt (waarschijnlijk je cpu, maar ben absoluut niet zeker van).
Misschien dat de fan van je CPU koeler het niet meer doet, of dat de fan van je videokaart (indien daar een fan op zit) het niet meer doet.
Wat je zou kunnen doen is kijken in het bios hoe warm de processor wordt (tijdens het opstarten op de del-toets druken).
Om uit het bios te komen doe je exit and discard all changes.
Een temp. van 60 C voor de CPU zou in princiepe moeten kunnen, voor de chipset van het moederbord is 40 C ong. een redelijke temp.
Maar dit is slechts een vermoeden.
Je kan natuurlijk altijd terug gaan naar de winkel voor garantie als je niet weet wat het probleem is of als er een defect in zit (of allebei natuurlijk).
Wat het ook zou kunnen zijn is een slechte/defecte voeding, of een defect op het moederbord.

ik vrees dat ik mischien te maken heb met een bootsector virus.
het is immers niet normaal dat een opstartprocedure meer dan 15 minuten duurt!!!

hoe zou ik zo’n ding kunnen verwijderen?
gewoon met een antivirus te installeren ?

help please,

Andros