PC naar VHS

vbimport

Ik wil graag videobestanden van mijn pc overzetten naar vhs.
Ik heb het zelf al geprobeerd maar het wil niet echt lukken.
Ik krijg namelijk het beeld van mn pc niet op mn tv/VHS.
Graag zsm antwoord

Heb je een videokaart met TV-Out?
Zo ja, welke video kaart?
Welke Windows versie heb je?

Het zou helpen als je iets meer informatie geeft, dan kunnen we je misschien inderdaad zo snel helpen als je vraag…

ja, ik heb tv out
ik heb een Creative 3D Blaster 4 MX 420
(GeForce4 MX 420)
mijn windows versie is windows 2000 professional

TVOut werkt zowiezo maar in twee resoluties : 640x480 en 800x600. Hoe dom het ook klinkt kan ik 640x480 beter aanraden. Ook gewoon 16bit kleuren is voldoende voor een normaal tv beeld (= PAL = 625 beeldlijnen)

Dan is het een kwestie van je software en videokaart drivers een beetje goed zetten (goeie PAL keuze , PAL M geloof ik).

Verder kun je in sommige drivers het beeld naar tvout clonen : Dit wil zeggen dat je vga monitor dan hetzelfde beeld geeft als je tv.

Voor de aansluiting heb je meestal twee smaken , of een mooie zwarte plug met 5 aders (svideo out) of een gele coax plug (composiet signaal). Op je tv/videorecorder moet je minstens die gele plug terug zien.

Er is ook nog een handige TVTool voor nVidia kaarten uitgekomen.

Ik heb de gele kabel via mijn tv-out op een scart aangesloten.
Deze scart heb ik vervolgens op mijn videorecorder aangesloten.
de videorecorder heb ik via de Ant. out aangesloten op de Ant. in van mijn televisie.
Als ik nu iets probeer op te nemen dan krijg ik als ik het daarna afspeel alleen maar zwart beeld te zien.
Wat doe ik fout?

Probeer je DVD op VHS te zetten? Dan zou het met Macrovision te maken kunnen hebben…

en dat houdt in…? :stuck_out_tongue:
ik probeer gewoon .mpeg en .avi bestanden op een VHS te krijgen.