PC naar TV

vbimport

beste luitjes,

Ik heb wat hulp nodig. Nadat mijn pc een weekje goed heeft gespeeld op mijn TV heb ik nu zwart wit, en zeer trillend beeld. Snap er niets van. Als ik die TV op een andere computer zet dan gaat die prima. Dat is een AMD 2400+ met een MX 420 kaartje met 64 MB. De andere PC is een P4-dual core met een 256 MB NVidia 7300LE en daar werkt het nu %^&&(&$ niet meer!!!
De aansluiting is middels een S-video kabel met een verloopje van 7-pins naar 4 pins. Ik heb echt van alles geprobeerd… primair of secundair scherm gemaakt, op PAL gezet, etc, etc…

het moment waar het mis moet zijn gegaan kan 2 dingen zijn…

1. de s-video kabel los gehaald en weer aangesloten. Door die op de andere PC aan te sluiten heb ik uitgesloten dat deze een breuk heeft.

2. een update van codecs van K-lite. Echter de hele PC opnieuw geïnstalleerd, maar nix…

Ik begin te twijfelen over het signaal video uit van die 7300LE, maar als ik die op een andere TV zet werkt die gewoon.

Het lijkt op een beroerde combinatie …die 7300LE en een JVC TV… maar hij heeft het wel gedaan.

Wat zou er in vredesnaam mis zijn?

Graag hulp of tips,

m.vr.gr.,
Robert

Hoi Robert,

Welkom op ons forum!

Heb je toevallig vlak voordat het mis ging iets veranderd? Bijvoorbeeld een nieuwe video driver geinstalleerd? Of wellicht Windows ge-update?

Alleen die codecs… maar of dat het is… ik betwijfel het. Als ik het terughaal: kabeltje eruit gehaald om deze om te leggen… kabeltje erin … en zippo, nada, niets meer.

Robert

mensen ik zit ook met een probleem waar ik zelf niet meer uitkom, misschien kunnen jullie mij helpen

ik heb een laptop met TV-out, zo’n geel rond geval
ik heb een tv met scart aansluiting
ik heb een dolby surround systeem
ik wil dus de tv aansluiten op de laptop en het geluid op de dolby surround.
maar ik heb geen flauw idee hoe zoiets werkt.
ik weet dat ik van de laptop naar de tv kan, maar via de scart zit daar ook meteen het geluid bij ofniet!!!

HELP??!?