PC met vreemde neigingen!

vbimport

Mijn PC is een PIII 667 Mhz en 128 Mb Ram met WINDOWS 98 SE en ik heb hem pas 2 maanden nu.
Het is een bron van miserie blijkbaar want af en toe bevriest het scherm zonder aanwijsbare reden en kan ik hem alleen nog maar heropstarten door op de RESET-knop te drukken.
Waar ik ook grijze haren van krijg is dat hij veelvuldig heropstart zonder reden!
Ook op het internet is dit vaak het geval.
Ik gebruik ZoneAlarm in combinatie met Norton Antivirus 2000 en ben erg op de hoede van hackers en dergelijke, maar ik weet niet of dat te maken heeft met het offline-gedrag van mijn computer.
Laatst wou er nog iemand inbreken via NetBios maar ZoneAlarm heeft die persoon de toegang geweigerd (logisch natuurlijk), zodus weet ik niet hoe of wat (((

een typische melding tijdens een zoveelste crash is : " Fatale uitzondering OE (soms ook OD) op 0028 : D071FABC, de toepassing wordt afgesloten" , waarna ik op Ctrl+Alt+Delete moet drukken om te herstarten wat vaak zelfs niet eens gaat zonder op de reset-knop te drukken!
ongeveer een weekje geleden heb ik van pure ellende de bijgeleverde Win98 SE -CD ge-herinstalleerd, maar het resultaat is net als tevoren ((((

En ik die eraan dacht om Win2000 op mijn PC te installeren in de toekomst!
Wat zou dát mischien dan wel niet teweeg brengen!

Kan jullie mij soms wat wijzer maken of een website (in het Nederlands liefst dan) wijzen waar ik een antwoord kan vinden op deze problemen?
De fabrikant van deze kloon (LIFETEC) zit in Duitsland en de winkel waar ik hem heb gekocht wil wel kijken, maar dan tegen een forse betaling, zelfs in garantie !

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp

Nou lijkt me een goed systeem maar uh wat ik belachelijk vindt is dat je in je garantieperiode moet bij betalen ?? maar goed : wat voor moederbord zit erin ??

Mail mij even en ik zal kijken of ik iets voor je kan doen.

mvg
carve

Euhhhhh ik heb nix tegen Aldi computers hoor maareuh wat ik je wil zeggen: het ligt toch een beetje aan je computer. Eigenlijk weer niet maar je snapt het nu vast niet meer he? Leg ik je ff uit: mijn persoonlijke ervaring wijst uit dat Win98 (wel of niet SE maakt nix uit) vet problemen hebben met computers sneller dan een 450 MHz. Waarom? Geen idee, maar ik heb dit toch op al heel wat systemen (25?) met toch allemaal goede artikelen erin ondervonden!
Win2000 zou best wel eens een goed alternatief kunnen zijn, als je maar alle drivers hebt!

Greeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzz

Ik heb een PIII 500 MHz en Win98 draait als
een tiet. Hoe verklaar jij het dat alle
systemen met een processor boven de 450 MHz
problemen hebben. Leg mij dat es ff uit ??

Greetz,

Tha Sentinel

Laast ook zo iets gehad met een PC van iemand, bleek uiteindelijk het geheugen en de voeding (145W slechts) te zijn.

Na vervanging van geheugen en upgrading van de voeding (250W) liep alles stabiel.

In de C’T ook iets gelezen over de “zonnet” computer, zat ook zulk goed geheugen in.
(NOT !)

Ok suc6

Ik denk dat het de processor is die te warm krijgt. Check eens je koeling. Zeker bij 667 Mhz. Kijk eens in je bios nadat hij juist heropstart van een crash en check de temperatuur. Het kan dus zijn dat er instelling aanstaat die automatisch de pc uitzet bij een temperatuursoverschreiding.

Zijn niet alle pc’s een bron van ergernis (except Athlonz!)

Ik kan niet verklaren waarom windows 98 onstabieler is op snellere systemen hoor, ik heb geen flauw idee! Maareuh ik moet nogal wat computers van andere mensen installeren of repareren en daarbij valt me gewoon op dat de nieuwere, snellere computers alleen veel meer windowsproblemen hebben… raar maar waar!

Greeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzz

't Zal niet zo zeer aan windows liggen, maar eerder aan de systemen zelf, die een beetje haastig op de markt gegooid worden, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Mensen mensen…

KOOP EEN PLAYSTATION2 OF DREAMCAST OFZO…
Hoef je niet te booten, niet je Windhoos schoon en snel te houden. Kent geen Blauwe schermen, geen driver conflicten… en je ken ook surfen en Dvd’en… wat wil je nog meer…

:slight_smile:

ps. Ben zelf ook de gelukkige eigenaar van zo’n uh… Personal System dingus…
Met Windjes erop… Sucky Edition… loopt als een Trein… net als die van de NS, “af en toe” wat vertraging…

http://viper-server.com
“UNIX is like Lego - you can build anything with it.
Windows is like Duplo, it looks nice, but for all practical
purposes, it is f*cking useless!”

wat Dee-ehn zegt is wel zo, heb ook al verschillende systemen gezien sneller dan 500 met allemaal hele goeie en betrouwbare merkonderdelen die om de een of andere reden allemaal onverklaarbare windhoos problemen hebben en dan met name vooral geheugen problemen e.d.
en viper 74 : er zijn inderdaad goeie alternatieven voor windhoos maar ik twijfel toch heel erg of dat een playstation of een dreamcast is, want dat zijn spelcomputerjes voor basisschool kinderen die nog niet slim genoeg zijn om apparaten met meer dan 6 knoppen te bedienen

Volgens mij is dit een ALDI-computer, dus teringzooi. Goedkope onderdelen, processor waarschijnlijk overgeclockt. Die computer staat deze week weer in het ALDI-krantje voor Fl. 2300,-- zonder monitor.

Niet kopen, het is pure rotzooi, ik heb hem mijn buren ook afgeraden.

Waarschijnlijk stond jouw harde schijf al vol met allerlei progjes toen je hem kocht mijn advies eerst eens format c doen en dan windows kaal instaleren en dan eens kijken of het systeem stabiel is ja of nee daarna alleen de progjes inst die je nodig hebt op een andere partitie na elk proge ff stabiliteit controleren.

mzl D@RKNeSS

Ohja, zou je dat ding gaan formatteren, kijk ff of je alle drivers hebt! Onlangs heeft een bekende van me ook een ALDI computer gekocht maar daar zat dus geen enkele driver oid bij!! Kut he (vooral als je bedenkt dat ik 8 uur aan die gare bak heb zitten sleutelen om hem aan de praat aan het krijgen… klotekarwei dat kan ik je vertellen)

Greeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzz

Hallo,

Ik denk dat het een beetje eigen is aan de combinatie Hardware en Software.
Vooral denk ik dan het WinSE is die Bugs heeft!!

vooral heb je dat waarschijnlijk bij een combinatie van OE en IE
Oplossen denk ik niet, verbeteren misschien wel.
Ikzelf gebruik Fix it utilities2000 en bij Crash steevast OE of ander programma stoppen en daarna REVIVE IE
Helpt om een harde Reset te vermijden!!!
ALvast succes
Dirkie

We worden een beetje moe van Vriend Viper-74 met zijn Windows/Linux opmerking!!
Ik heb een Windows versie die als linux is, perfect werkend!1
USB niet geinstalleerd en DirectX ook niet want dat kent Linux niet!!
Ook helemaal verder niets want voor Linux is weinig te vinden!!
Ook mijn PC vertraagd want als Linux in de GUI mode gaat draaien IS HET LANGZAMER DAN WINDOWS!!
Hmm lekker stabiel:
Netscape en Corel WP8!
Wat een kut programma’s!

Geef mij maar Windows! , niet het stabielste maar wel gebruikersvriendelijk en ALLE spellen/progs draaien er tenminste op!!
Niet mee eens??
Koop dan een Amiga, lekker Linux draaien op een F*cking AMD!!

Greetz

Pino

ff ter informatie; ik weet namelijk waarom de PC zo goedkoop is! Het zit zo, is mij vertelt, een firma kocht pc’s in, dat waren de verkeerde, toen moesten ze die verkopen voor weinig! Daarom hebben ze er maar een paar per Aldi winkel! Alleen het rare is,d ie computer die bij de Aldi stond, hebben wij ook, alleen de onderdelen zijn hoger! Geen troep!! P3 700!!! Voor 1750,= bij een winkel! Nou nou dat is toch een koopje???

Greetz,
RMX

Sorry vergeten, die problemen heb ik toevallig ook! Ik denk dat het aan Win98 SE ligt, want die loopt niet goed met een onderdeel! Daarom zet ik er ook win2000 of Winme op. Dan zal alles beter draaien!

Greetz,
RMX

first of all Pentium ,
Atlon 650 draait windows perfect, heb nog nooit klachten gehad (niet dat ik er zelf een heb) enige suggesties, FORMAT C:
ofwel wat shit zoals Norton Antivirus wegkaaien. k’heb daar al problemen mee gehad.

Haal gelijk dat verrotte ZONELABS eraf…hup uninstall draaien…zo’n gratis firewall zorgt toch alleen maar voor gezeik…mijn eigen comp ook helemaal moeten herinstaleren door die troep!!

Die ALDI lifetec’s zijn naar verhalen nog wel redelijk hoor! wel even hd helemaal schoonmaken.