PC gaat vanzelf aan >> Win ME

vbimport

Een kennis van mij kampt met het volgende probleem. Na het afsluiten van zijn pc, schakelt deze zichzelf na 1 uur weer in. Hij maakt gebruik van WIN ME en zijn pc is geschikt, om sleep mode e.d. toe te passen.
Ik denk zelf dat het aan het power management schema ligt. En deze kan ik makkelijk verwijderen door bij deze computer > eigenschappen >hardware eigenschappen > systeem apparaten advance power management te deleten. Alleen aangezien ik er niet zeker van ben, zou ik graag een waardevolle reactie ontvangen van iemand die een dergelijke situatie heeft weten op te lossen.

M.v.g.

Enigmastar

Ik heb zelf met een soortgelijk probleem te kampen gehad. Ik had voor iemand een computer gebouwd (redelijk systeempje) dat iedere keer na het laten uitschakelen van de computer via Windows ME niet meer aanging. Enige oplossing was de stekker eruit trekken, ff wachten en weer insteken…

Na een keer formatteren en WinME opnieuw geinstalleerd te hebben bleef het probleem volhouden. Zeeeeeeeeer veel gespeeld met de energiesettings van het systeem (zowel in Windows als in de BIOS) maar dat mocht niet baten…

Toen maar weer geformatteerd en getest met Windows 98, 2k, Linux -> geen problemen!

Conclusie: het ligt aan WinME…

Bedankt voor je reactie, alleen ik heb het erover dat het systeem vanuit zichzelf opstart… dus NIET dat hij na het afsluiten NIET meer aan kan. Dus ik dnk dat jij iets anders bedoelde, maar evengoed bedankt. Kan iemand anders misschien een gemotiveerd antwoord geven.

GrTZ

Enigmastar

Dit probleem is enige tijd geleden al eens aan de orde geweest, ik weet niet meer wat nou de oplossing was maar die kwam er, dacht ik, wel.
Gebruik effe de zoek-functie.

Originally posted by Enigm@star
[B]Bedankt voor je reactie, alleen ik heb het erover dat het systeem vanuit zichzelf opstart… dus NIET dat hij na het afsluiten NIET meer aan kan. Dus ik dnk dat jij iets anders bedoelde, maar evengoed bedankt. Kan iemand anders misschien een gemotiveerd antwoord geven.

GrTZ

Enigmastar [/B]

Ik weet dat jou probleem niet identiek was aan het door mij genoemde probleem, maar daar je probleem (naar mijn mening) in dezelfde categorie als het mijne valt, wilde enkel aangeven waar het volgens mij aan ligt…

Wake Up on LAN?

Ik heb momenteel precies 't zelfde met Windows XP. Shut-Down werkt niet, d.w.z. hij gaat even uit en na 2/3 min’s start alles weer op…

Nu weet dat hiervoor een speciale funktie in de bios en 't OS zit ingebouwd voor servers die zichzelf rebooten na stroom onderbrekingen… Maar dit staat overal op disabled.

Ik ga ook eens zoeken, want ik begrijp er geen f#kker van…:confused:

Misschien kun je eens in de MS Knowlegdebase zoeken voor een oplossing…

voor de KB, zie de website van MS…

Ik gebruik winme al een geruime tijd en heb er totaal geen probleem mee, maar daarnaast staat mijn pc op zo een stekker doos met zo een aan en uit knop.
Soms heb ik nog wel eens dat de pc wijgert uit te gaan, geeft die wel het beeld van pc uitschakelen maar dat is dan ook alles(gebeurt meestal als ik een blauw schermpje heb gehad tijdens puteren)

Ik denk dat je toch ook wel even in je bios mot wezen, want een pc die zelf aangaat das wel heel vreemd.

groet

The Observer

Originally posted by Observer
[B]Ik gebruik winme al een geruime tijd en heb er totaal geen probleem mee, maar daarnaast staat mijn pc op zo een stekker doos met zo een aan en uit knop.
Soms heb ik nog wel eens dat de pc wijgert uit te gaan, geeft die wel het beeld van pc uitschakelen maar dat is dan ook alles(gebeurt meestal als ik een blauw schermpje heb gehad tijdens puteren)

Ik denk dat je toch ook wel even in je bios mot wezen, want een pc die zelf aangaat das wel heel vreemd.

groet

The Observer [/B]

Ja op mijn eigen pc liep ME probleemloos (voor zover het kan) en op enkele anderen ook… maar op weer anderen… psies… trubbels!

Nou,

ik ben eruit! (wat mijn probleem betr. dan) Als ik mijn pc in een geaard stopkontact doe, dan stop’ie gewoon en blijft v.v. uit! Echt Stom, stond nix over in de knowlegdebase, ik ben er perongeluk achter gekomen… Ik denk dat er meer aan de hand moet zijn. Wat?, kweenie?

Pfff, beter… (als 't werkt :p)