PC-Chips M863G en AGP-kaart geeft problemen

vbimport

Sinds een paar dagen heb ik een nieuw moederbord ingebouwd: een PC-Chips M863G met CPU-onboard.

Alles draait nu prima, behalve als ik mijn grafische AGP-kaart GeForce Radeon X1600Pro aansluit. Dan blijft de PC ‘hangen’ en krijg ik geen beeld meer, noch via de VGA-onboard noch via de AGP. Verwijder ik de AGP-kaart, start de PC gewoon op en krijg ik gewoon beeld. Volgens de manual van het moederbord kun je een AGP-kaart aansluiten zonder de BIOS in te stellen op AGP.

Wie heeft een oplossing zodat ik tóch beeld krijg via mijn AGP-kaart

hai en welkom hier namens mij.

misschien een idee om in de bios de agp WEL te activeren? Want in mijn optiek is het zo dat als je het niet activeert het ook niet gebruikt wordt. Maar het mobo leest wel dat er een kaart inzit en probeert die dan toch aan te sturen.

mzzl Dúnedain

Je hebt toch ook de voedingskabel aangesloten op de nieuwe videokaart hé?

IS dit probleem eigenlijk opgelost. Ik heb exact hetzelfde probleem en ik ben ten einde raad. Ik heb hetzelfde moederbord en een geforce 6600gs

Alvast bedankt
Kevin

Zelfde suggesties: misschien trekken moderne videokaarten te veel stroom door de AGP-bus voor dit moederbord? Of is er in het BIOS een optie om de onboard video uit te schakelen?

Ja dat is het vervelende probleem ik kan de on-board functie niet uitschakelen. Dus zoals gezegt ik ben ten einde raad.

Je hebt de “Primary Graphics Adapter” op AGP gezet in het BIOS, neem ik aan (zie hieronder)?

Ik heb even gegoogled en er zijn er nog die hierop vastlopen (alhoewel niet zoveel dat het een onoplosbaar probleem zou zijn): http://www.askanowner.com/qa/view.asp?guid=&sid=1&qid=201289 - Wat me wel verwonderde is dat op een spaanstalig forum iemand schijnt te beweren dat het met XP niet werkt, maar met Ubuntu (Linux) wel… Blijkbaar een driver-probleem dus.

Heb je bij de installatie van XP de SiS AGP-driver mee geïnstalleerd vanaf je moederbord-CD? Anders moet je dit zeker nu doen. Op de PCChips website staat versie 1.17. Alternatief kan je bij SiS een recentere versie 1.21 downloaden. Als het dan nog niet werkt, wordt het misschien tijd voor een overstap naar Linux… :wink:

OKe dankjewel voor de tip.
Zal het eens proberen.