PC Boot niet door

Hallo,

Ben nog een beetje aan het zoeken op de verschillende fora dus als ik hem hier niet goed zet… excuses.

Ik heb een tweedehands Microstar (Mediamarkt) PC gekocht (de pro’s lachen zich nu misschien rot :disagree:) waar een voorgeinstalleerde XP Pro op zit. Deze is alleen in het engels en volgens windows is het een nieuwere versie dan mijn Home Edition-cd dus hij wil hem er niet over installeren vanuit windows.

Ik boot daarom op mijn CD. Staat goed ingesteld in bios want het lukt ook om de initele boot te doen. PC geeft dan aan dat de hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd maar daarna gaat het beeld op zwart en moet ik hem uit en weer aanzetten…

Ik heb geprobeerd met een boot-cd en usb aan de slag te gaan maar dat maakte niets uit. Ik heb een memtest86 gedaan (alles ok) en mijn eigen windows-cd gecontroleerd op fouten in mijn andere pc (ook alles ok).

Weet niet of het er wat mee te maken heeft maar… de Pro-versie heeft ook een setup-mode. Als ik daar in wil dan geeft ie aan dat het hal.dll bestand mist of corrupt is. Via verschillende websites begrijp ik dat dat meerdere oorzaken kan hebben zoals de instellingen van m’n boot.ini. Die heb ik gecontroleerd en gewijzigd (wel een back-up gemaakt uiteraard) maar dat loste het probleem van het booten vanaf de Home Edtion cd niet op (weet natuurlijk ook niet of het daarmee te maken heeft)… :sad:

Ik heb alle drivers van de Microstar gedownload (zie bijlage) en apart opgeslagen. Ik wil het liefst gewoon de hele schijf formateren en een schone instalatie uitvoeren… Help… Iemand?