Pc blijft maar opstarten

vbimport

Help !..m’n pc blijft (na gisteren een dvdtje te hebben gebrand) alleen nog maar opstarten. Na t verschijnen van t xp opstartscherm, met dat lopende balkje, gaat ie weer uit en begint opnieuw…ook in de veilige modus…
iemand :bow:

hai,

Het zou een virus kunen zijn in je MBR ( Master Boot Record ) btw zou je ff erbij kunnen zetten wat voor een systeem je hebt ( moederbord processor geheugen ed) en welke Windows of andere OS je draait? En wat je gebrand hebt. En misschien eventueel laatst geinstalleerde progjes…?

mzzl Dunedaïn

Tja dit kan zowel hardware als software zijn. Aangezien het aanvankelijk allemaal wel werkte zou ik in eerste instantie op een softwarematig probleem gokken, maar het kan net zo goed hardware zijn.

Aangezien je dit bericht post ga ik ervan uit dat je nog over een computer beschikt met toegang tot het internet. Wat welicht een goed idee is, is om Knoppix te downloaden. Dit is een zogenaamde Linux live CD: je kunt van deze CD een complete grafische Linux omgeving starten (ook voor de Windows gebruiker is dit aardig te begrijpen). Heb je bij het starten van deze omgeving soortgelijke problemen, dan ben ik er redelijk zeker van dat het aan je hardware ligt. Zo niet, dan is de kans op een software probleem des te groter.

Je kunt natuurlijk ook proberen een herinstallatie van Windows te doen (eventueel op een andere partitie) en te kijken wat daarmee gebeurt. Dit kost echter meer tijd dan een simpel testje met Knoppix. Indien je voor een installatie op een andere partitie kiest kun je naderhand deze testinstallatie simpelweg verwijderen.

bedankt voor de reactie ! Idd eerst knoppix gedl-ed, en die deed t gewoon…toen maar xp er opnieuw op…en werkt ook…moet allen wel al m’n progs opnieuw installeren :(. Ben toch benieuwd wat de boel nou zo verziekt heeft…
Problemen begonnen tijdens t kopieren van een dvd(film) met clonedvd…

Had je niet eerst een systeemherstel kunnen proberen??

Had je misschien iets eerder mee moeten komen! :wink: :stuck_out_tongue: :bigsmile:

lol

LOL, het barst hier van de wizkids en dan moet een sufferd als ik met zo’n lumineus idee komen ??? :confused:

Al doende leert men. :smiley:

dat is zeker een virus geweest
ik denk dat niet regelmatig je winxp updates hebt gedraaid
anders had je er waarschijnlijk geen last van gehad.