PC als MP3 speler/station inrichten

Ik ga een PC samenstellen van enkele oude PC’s die ik nog heb om deze PC als MP3 afspeel station te gaan gebruiken voor een kantine.

Ik wil hiervoor een windows 98 (Pentium II MMX 400 MHz, 128 MB RAM, 120 GB disc) met standaard geluidskaart voor gaan gebruiken en als programma om de Mp3’s af te spelen gebruik maken van BPM-studio.

Zou dit gaan lukken qua hardware en OS? Dus dat de PC weken achter elkaar kan worden gebruikt, zonder dat bv. het geluid gaat ‘hikken’ oid.
Of kan het ook wel met een wat mindere configuratie, of met Win2000?

Iemand anders nog sugessties om als afspeel programma te gaan gebruiken (naast winamp natuurlijk). Is Alcas hetzelfde als BPM-studio?

Dit kan opzich prima, alhoewel ik wel Win2000 zou aanbevelen ipv Win98 (aangezien de uptime van 98 door memory leaks etc wel eens aardig gelimiteerd kan zijn).

BPM studio is hier idd een optie voor. Alcas lijkt er geloof ik wel wat op, maar is niet precies hetzelfde (pin me daar echter niet op vast, ik weet dit enkel en alleen van een gesprek dat ik laatst in een kroeg had :)).

Maareuh… Winamp kan op punt ook al goed volstaan. Bij Winamp zit standaard een plugin die crossfades en overgangen tussen platen verzorgt. Indien je dit goed instelt kun je hier waarschijnlijk ook prima mee volstaan.

Of je gebruikt GeeXBox

Wat zou de minimale vereisten kunnen zijn voor een PC?

Ik kan namelijk ook nog gebruik maken van een mini-PC waarin een AMD-150 processor inzit, 32 MB Ram, en een HD van 2 GB.
Win95 als OS atm, is het zinvol deze naar 2000 om te zetten??

Of kom ik dan in de problemen als ik een 120 GB disc wil gaan gebruiken?

Ander vraag nog… het is verstandiger zeker om een losse Soundcard (Creative) te gaan gebruiken dan de on-board sound… of zal dit voor deze doeleinden niet veel uitmaken?