Password van een BIOS omzeilen

vbimport

Ik ben bezig een p120 van iemand na te kijken maar ik kan niet in de BIOS komen, want ik weet het password niet. De eigenaar van de computer weet het ook niet.
Ik heb de batterij al uit uit moederbord gehaald en er weer in gedaan maar dat werkt ook niet. Het is een moederbord met SIS- chipsets en een Award BIOS. En ik wil hem liever niet flashen.

Weet iemand van jullie een truckje om het password te omzeilen.

Er zit ook een kaart in (IBM Xwave, modem en geluidskaart in 1). Die moet plug en play zijn maar die kan ik ook niet aan de praat krijgen.

Alvast bedankt

EN de jumper er al uit gehaald?
zie ook mobo boekje

't is maar een idee

er wil ook wel eens een blokje met minischakelaartjes op de mobo zitten, kun je ook naar kijken.
password vergeten ? mm

.

[This message has been edited by MART (edited 22 May 2000).]

Geen nood! Voor iedere BIOS is er een universeel paswoord! Dealers hebben deze zodat ze aan computers kunnen werken als de klant het BIOS beveiligd heeft. Ff zoeken op www.raging.com of altavista zelf ofzo geeft vast wel wat results. Ik kan me enkele passwords van Award BIOS’en herrineren, deze waren:
AWARD
Award_SW
Alaat_Sw
Alaaf_sw
Let goed op grote en kleine letters! Zouden deze het niet zijn (kan best, ieder BIOS heeft zijn eigen password) moet je toch ff gaan zoeken.

Of natuurlijk de C-Mos discharge functie van je mobo gebruiken…

Greeeeeeetzzzzzzzzzzzzz

Op het moederbord zit als het goed is ergens een jumpertje met de letters ‘cpw’ erbij.
Dit is de jumper voor ‘Clear PassWord’.

Raadpleeg je boekje van het moederbord hoe je dit precies moet instellen.

Succes!

Da_Taxman

Het boekje heb ik niet, maar ik zal eens kijken.

Bedankt

Ik wwet nie of die pc het uberhaupt nog doet, maar is dat wel het geval dan heb ik wel een stukje software waarmee je het bios-pw. uit kan lezen, mail me maar effe

Haal de batterij voor een half uur uit en stop ze dan terug in. Moet werken. Anders moet er een jumper op staan waarmee je je bios kan wissen.

helemaal geen kastjes openvijzengewoon simpel een trukkie uithalen.
CDtje effe in uw mail kijken ,u vraagt wij draaien.

De IBM MWave geluidskaart/modem is niet p&p. Op de dynalink site (www.dynalink.nl)is nog een windows 95 driver te downloaden.

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by HELP:
CDtje effe in uw mail kijken ,u vraagt wij draaien.<HR></BLOCKQUOTE>

Mag de rest niet weten wat voor een truukje je gebruikt of zo ) dit is een forum…toch

truukje grapje he ,maar geen nood i mail ya just good stuff.en hopelijk hebben jullie er wat aan

hansje effe je email plz. no adress

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by HELP:
helemaal geen kastjes openvijzengewoon simpel een trukkie uithalen.
CDtje effe in uw mail kijken ,u vraagt wij draaien.
<HR></BLOCKQUOTE>

Zeg HELP: als je ff tijd hebt ben ik ook wel geïnteresseerd in dat ‘truukje’ van jou!
Dus als je het ff naar me wilt mailen!

Ik had dat mailtje dus net ontvangen; krijg ik een melding dat het het “killCMOS” virus bevat!!!
Wat heeft dit te betekenen?!

Gaan we elkaar bombarderen of is dit een misverstand?

L8rz…! (I’m still alive!)

sorry ik weet ook niet hoe het komt ,bij mij is er slechts 1 file die dat verschijnsel heeft het is nog lang niet zeker dat dit daadwerkelijk een virus betreft.maar ja er staan er nog genoeg op waarmee het wel lukt.
greetz
ps: bij werkt het uitstekend

het is heel simpel
batterij uithalen
en dan ( met natuurlijk de batterij eruit)
hte hele zaakje kortsluiten
dus waar de batterij heeft gezeten met een draadje doorverbinden
en dan is alles gewist
en haalt het systeem de default instellingen van het fabriek terug

Vergeet vooral niet de voedingsstekker uit te trekken als je de batterij er uit haalt.
Anders heeft het niet veel zin.

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Wookie:
[b]Ik had dat mailtje dus net ontvangen; krijg ik een melding dat het het “killCMOS” virus bevat!!!
Wat heeft dit te betekenen?!

Gaan we elkaar bombarderen of is dit een misverstand?

L8rz…! (I’m still alive!)[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Killcmos is geen virus, vele virusscanners (zoals o.a. macafee) detecteren het wel als een virus. Dit komt omdat virusscaners ook controleren op de inhoud van files, killcmos reset de BIOS en virusscaners beschouwen dit als een abnormaal gebeuren en bestempelen het dan maar als virus.