Pascal Opdracht

vbimport

Ik moet een opdracht maken, maar het lukt niet om getallen te sorteren. Hieronder is mijn opdracht, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als naar rjager@worldonline.nl mailed kan je mijn programma sturen en dan kan je hem proberen te maken volgens de opdracht.

"Schrijf een programma dat het bestand "EH9_E.uit" maakt met de volgende inhoud: elke regel bevat de inhoud van de overeenkomstige regel van EH9_E.in, maar dan gesorteerd. Vervolgens wordt aan het eind van het uitvoerbestand een nieuwe regel toegevoegd met daarop getallen die per regel aangeven uit elke regel groter zijn dan het eerste getal van elke regel."

Alvast bedankt!

Ik weet het niet zeker maar je moet eerst
assign gebruiken. Ook moet je een variabele gebruiken van het type text. Verder moet je een variabele van het type char of van het type string gebruiken. Dit hangt ervan af of je per regel of per karakter sorteert. Je moet dan in een while lus zette; while not eol do =>dan kun je in die lus zetten waarop het proggie op moet kontroleren. Voor die file uit moet je rewrite gebruiken en voor die in file reset. Ook moet je er nog een while lus inzetten die ervoor zorgt dat je tot het einde van die file gaat. Daarbuiten kun je dan die nieuwe regel kwijt.