Pas Op! Quantum & Hitachi

vbimport

Pas op met het kopen van Quantum en Hitachi producten. Deze 2 bedrijven zijn nu overgenomen door respectievelijk Maxtor en Lucky Goldstar.

Quantum en Hitachi hebben nog wel veel producten die nog onder hun naam verkochten worden, maar dragen daar geen verantwoordelijkheid meer over. Tis dus oppassen (vooral m.b.t. de garantie)…

En wat is je vraag? :wink:

Dutch: Hardware questions
Al je vragen over hardware kun je hier posten, en mede CD Freakers zullen proberen je te helpen !

Maxtor is een goed bedrijf dat verder streeft naar een handhaving van kwaliteit en levert die ook. Quantum was ook niet slecht (afgezien van de Bigfoot serie die nog wel wat problemen gehad heeft), alleen dat de service (garantie) niet overgenomen wordt op reeds verkochte producten lijkt me wat vreemd (volgens mij is er bij een overname een overname van alle rechten en plichten, dus ook garantie. Alleen een faillissement kan volgens mij een einde brengen aan de garantieverplichtingen).

je verhaal klopt Taxxie :wink:

En wat is je vraag?

Ik heb deze mededeling, per ongeluk, op het verkeerde forum geplaatst… Van mij mag ie gemoved worden…

alleen dat de service (garantie) niet overgenomen wordt op reeds verkochte producten lijkt me wat vreemd (volgens mij is er bij een overname een overname van alle rechten en plichten, dus ook garantie. Alleen een faillissement kan volgens mij een einde brengen aan de garantieverplichtingen).

Ik zeg ook niet dat de garantie vervallen is, maar het is wel even goed opletten…

Maxtor goed :? :? :?

Originally posted by The MAzTER

Mijn ervaringen ermee zijn prima!! Heb in deze pc 1 van 30GB op 5400rpm zitten en 1 van 30GB op 7200rpm en ben er dus tevreden over! (ff afkloppen…)

Maxtor werkt perfect hoor…heb thuis een 30 + 40 GIG HD van ze en nooit problemen mee! :stuck_out_tongue:

heb toch wel een probleem met gehad( nog steeds eigenlijk) de HD wil niet samenwerken met een IBM HD. Weet wel niet of het aan de maxtor ligt of aan de IBM

Maxtor? Nooit problemen mee gehad eigenlijk! Ik heb nog een 120MB Maxtor hdd lopen die al een jaar of 10 trouwe dienst doet!

Quantum had wel goede service, maar mijn Quantum Sirocco HDD (1,7 GB) was na anderhalf jaar overleden. Gelukkig kreeg ik van Quantum het volledige aankoopbedrag (600 piek ofzow) terug zodat ik een 6,4Gb IBM kon kopen tegen geringe bijbetaling, deze loopt nog steeds trouwens… :slight_smile:

Dan ff over Hitachi: overgenomen door Goldstar… dus tis LG geworden aangezien de G van LG voor Goldstar staat (fusie tussen 2 merken werd LG)…

heb 2 maxtor’s draaien 1 van 13 gig en 1 van 61 gig gaat prima geen problemen mee

Ga ook eens kijken op
http://www.maxtor.com/Maxtorhome.htm

Daar zie je dat ze prima support geven voor quantum producten.

Met Quantum wel even oppassen , op bepaalde reeksen zit geen 3 jaar garantie meer , maar 1 jaar.

Je kunt dit altijd opvragen op de websites van ze.

Quantor ? Maxtum ?
Hitalgi ? LGitchi ?

ach ja … de wegen des silicium maakt rare bochtjes

Originally posted by The MAzTER

ja echt wel heb er zelf 4 stuks, 1 van 528 mb :slight_smile:
2 van 20 en 1tje van 30 die van 30 zit in m`n eigen pc
en die bromt 24/7 zonder problemen.

Originally posted by xian

ja echt wel heb er zelf 4 stuks, 1 van 528 mb :slight_smile:
2 van 20 en 1tje van 30 die van 30 zit in m`n eigen pc
en die bromt 24/7 zonder problemen.

heb jij maar 30mb in je pc? :slight_smile:

Maareuh toevallig gister nog een test gezien waar Maxtor en IBM als 2 gelijke winnaars uit een test kwamen…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

heb jij maar 30mb in je pc? :slight_smile:

Maareuh toevallig gister nog een test gezien waar Maxtor en IBM als 2 gelijke winnaars uit een test kwamen… [/B]

duhh die eerste hdd was 528 MB en de rest uiteraard giegjes.

Afgezien van de Quantum Stoeptegel zijn de harddisks van Maxtum en Quantor best te pruimen.

Originally posted by Mr. Belvedere
Afgezien van de Quantum Stoeptegel zijn de harddisks van Maxtum en Quantor best te pruimen.

Heb 2 Quantum schijfen…1tje van 30 en itje van 40 en uiterst tevreden over…enige is dat ze te klein zijn :wink:

Ik heb ook 2 Quantums gehad. 1x 9GB, maar die is overleden (na 1 jaar en 1 dag dus geen garantie :(), en 1x 8GB die nog vrolijk draait!

heb foutje gemaakt…me vergist…het zijn geen Quantum’s maar Maxtor’s! zit er aan te denken om nog een 40GIG bij te kopen zodat ik die 2 40Gigs in RAID kan zetten naast de 30GIG…hehe klinkt wel kewl toch :stuck_out_tongue: :cool:

Ik heb nu twee IBM 7200 RPM draaien in Raid 0 (2X40 Gb) en een losse Maxtor 40 Gb 7200 RPM. Draaien alle drie als een zonnetje!!!:smiley: