Partitiebeveiliging?!?!

vbimport

Hey, is er een oplossing om een partitie in win2000 zo te beveiligen dat als je er in de explorer of wat dan ook op wil kijken je eerst een wachtwoord moet intypen???

Ik dacht het met win2000 wel kon maar krijg het niet voormekaar

kan iemand me plz helpen??? want ze jatten hier van alles via intranet van men schijf af (deze staat niet gedeeld maar dan komen ze bij gewoon inloggen als ik er niet ben :mad:) alleen moet de rest van de partities wel gedeeld blijven

Je kan toch gewoon de gebruikersnaam die hun gebruiken geen toegang geven tot die partitie!? En dan voor jezelf een gebruiker aanmaken die full access heeft natuurlijk!

gewoon een nieuwe share maken dan?? maar geld dat ook als ze op de computer zelf inloggen???

Originally posted by NitroX
gewoon een nieuwe share maken dan?? maar geld dat ook als ze op de computer zelf inloggen???

Als jij verschillende user accounts aanmaakt wel ja
Als jij de default user aanmaakt die dus geen access heeft tot die partities dan kunnen zij daar niet op. ALs je dan zelf in wilt loggen dan log je in als andere user (of als administrator) en dan kan het wel…

Originally posted by NitroX

Ze loggen nu toch ook in op de computer!? Welke userid gebruiken ze dan?! Geeft die ID gewoon minder rechten!!

hey thnx het is allemaal gelukt!! :slight_smile: Ze komen er niet meer op :):slight_smile: