Partitie verdwenen

Bij een kennis van mij heb ik gister mbv. PatitionMagic 4.0 een partitie aan proberen te maken. De HD, 20 GB, was eerst dus 1 partitie van ongeveer 20 GB. Mbv van PM4.0 de schijf in 2en gedeelt… alles gaat OK…
Moet wel opnieuw opstarten in DOS om de veranderingen te laten aanslaan… in DOS gaat ie dan daadwerkelijk het geheel opdelen. alles gaat daar OK… weer opnieuw starten en wat blijkt hij ziet alleen de eerste partitie (C schijf) … :confused:

Windows XP opgestart en ja … ook alleen de C schijf, maar wel 10 GB groot ??? Waar is nu die andere 10 GB gebleven… of wel waar is schijf D :confused:

mazzl

En als je dan Partition Magic draait…ziet die de partitie wel?

Misschien is de partitie niet geformatteerd en kan Windows em daarom niet zien…

Niet perongeluk een NTFS er van gemaakt want dan ziet windows hem niet als je onder FAT 32 draait of draai je misschien al van af de 2 patitie ?

Misschien is de partitie niet geformatteerd en kan Windows em daarom niet zien…

ik weet toevallig met f-disk dat dit nooit een probleem is je kan je station dan gewoon inkomen maar windows komt dan met de melding dat hij de bestand type niet kent en of je de schijf dan wil formateren en ja en je hebt er weer patitie bij

Helaas was het niet een van de bovenste gevallen… heb inmiddels het probleem opgelost door met Fdisk de active partitie te deleten… vervolgens weer een partitie aangemaakt…(deze was nu wel 20 GB) ff geformaterd, en toen nog 2 partities erbij (10-5-5 GB is nu de indeling).
Waarbij op de C schijf (10GB) nu heel fijn WinXp loopt!!, en op de D schijf wordt Win98 gezet.

mazzl

hiervoor had je versie 7 voor nodig gehad omdat xp geen dos meer heeft
versie 4 werkt nog via dos
maar ja je hebt het al opgelost

members.home.nl/multi-media
:slight_smile:

ik had versie 7 wel, maar dat was alleen de demo versie… kon ff niet zo snel een patch/crack/serial/key vinden, daarom met 4 geprobeerd

mazzl

Ik heb wel een serialtje voor je!

Ik heb wel een serialtje voor je!

check ff je PM…

mazzl