Partitie probleem

Ik heb nu al 5 keer win98se + Win2k er op gezet

Probleem is: Ik heb 2 HD’s in raid ( 4 partitie’s: d e f g ) + 1 HD (primaire slave) c:
Als ik win98se installeer op e: dan installeert die ook files op die C schijf. Dat wil ik dus niet. Die HD kan niet booten.

Nu heb ik die C schijf uitgetrokken maar nu zijn alle drive’s met 1 letter gedaald (d e f g = c d e f)
NU heb ik Win98 op de d schijf staan en ook files op mijn C schijf
MAAR NU komt het probleem:als ik mijn OUDE hd er terug in steekt dan word dat mijn c schijf.

Ik wil dus alleen op mijn raid partitie’s werken die andere HD is maar voor backup ( 13 gb 5400 RPM ). Als ik die HD een drive letter kan geven na G: dan was het opgelost maar hoe doe ik dat? (bios ? Dos ?? In windows kom ik niet maar omdat die HD er bij staat dan)

Dan zul je partities uit moeten schakelen via een partitie manager…

www.xosl.org is daar wel aardig in bijvoorbeeld

maar dan heb je weer niks aan die c schijf.

waarom zet je trouwens VIER partities op 2 hdd’s die in raid staan , maak daar gewoon een grote joekel van een drive letter van , veel handiger. had je net zo goed geen raid kunnen kiezen.

het is denk ik handiger om de schijf op de primary master (zet em gerust daar in plaats van slave) de OS hdd te maken ; Even al die andere schijven gewoon loskoppelen.
Daar knal je win98 op , dan win2k (maakt ie een handige bootmanager voor je aan).

Dan jas je die raid configuratie er weer in en manage die zowel onder win98 als onder win2k door 'm gewoon fat32 te laten , en dan maak je een joekel van een schijf ('t is toch raid)

1 Grote HD ? Ben je gek?
Ik verdwaal nu al daar op en ik heb partities :slight_smile:

(Ik wil niets met die oude HD te maken hebben. Is gene voor shit op te zetten. Gene OS daarop. Niets)
Die kut hd hangt als prim slave en zo moet die ook blijven.
Wil niet met mijn systeem kloten.
Alles heeft zo goed gegaan.

PRobleem is opgelost , oef :slight_smile:

Thx dude’s