Panasonic TX L32E30E dvix afspelen

vbimport

Hoi,

Ik ben een leek… en ik heb een vraag:
Wij hebben net een nieuwe panasonic TV: TX L32E30E

Nu gingen we daar een aantal Xvid files op kijken. De eerste 2 delen gingen prima. Maar het laatste deel gaf alleen maar blokjes weer.

deze speelt ie niet af: Silent.Witness.14x02.A.Guilty.Mind.Part.Two.HDTV.XviD-FoV
above_suspicion.3x03.deadly_intent_part_three.hdtv_xvid-fov
en deze wel: above.suspicion.s03e01.hdtv.xvid-bia

Nu heb ik net gelezen dat dit bij panasonic wel vaker voorkomt, maar is er dan een manier waarop ik ervoor kan zorgen dat ik die files wel af kan spelen?

Ik heb nu het begin van een detective gezien maar het plot niet (redelijk frustrerend…)

Alvast bedankt!

Groetjes Cristel

Hm, volgens de handleiding kan de tv zowel xvid als divx en divxhd aan, dus dat zou het probleem eigenlijk niet moeten zijn.

Dat wil namelijk nog niet zeggen dat het daadwerkelijk elk divx en xvid formaat af kan spelen.

Ik zou de bestanden eens gaan hernoemen naar een wat kariger omschrijving, bijvoorbeeld sw1402.avi of iets dergelijks. Wellicht is de bestandsnaam gewoon te lang.

[QUOTE=Mr. Belvedere;2593316]Hm, volgens de handleiding kan de tv zowel xvid als divx en divxhd aan, dus dat zou het probleem eigenlijk niet moeten zijn.

Dat wil namelijk nog niet zeggen dat het daadwerkelijk elk divx en xvid formaat af kan spelen.

Ik zou de bestanden eens gaan hernoemen naar een wat kariger omschrijving, bijvoorbeeld sw1402.avi of iets dergelijks. Wellicht is de bestandsnaam gewoon te lang.[/QUOTE]

Bedankt voor je reactie :slight_smile:
Ik heb de bestandsnaam verkleind maar helaas geen verandering. Ik begrijp er niks van…

[QUOTE=Cristel;2593338]Bedankt voor je reactie :slight_smile:
Ik heb de bestandsnaam verkleind maar helaas geen verandering. Ik begrijp er niks van…[/QUOTE]
Ik vermoed dat er dan niets anders op zit dan het bestand te analyseren. Wellicht zijn de gebruikte codecs in dat specifieke bestand net iets anders dan de andere. Dit is een programma dat beweert dat het de codecs kan analyseren.

[QUOTE=Mr. Belvedere;2593410]Ik vermoed dat er dan niets anders op zit dan het bestand te analyseren. Wellicht zijn de gebruikte codecs in dat specifieke bestand net iets anders dan de andere. Dit is een programma dat beweert dat het de codecs kan analyseren.[/QUOTE]

Oke druk druk druk , maar ik heb het gedaan. Dit is het resultaat:

• File information
    Fileformat: Avi
    Size: 550.26
    Duration:00:58:50
    Bitrate: 1276 kBit/s
    DRM: no
  • Comments:
    Software: transcode- 1.1.5
  • Videao stream:
    Dimensions: 624x352
    Framerate:25.00
    number of frames: 88261
    Codec Four CC: Xvid
    Format Four CC: Xvid
    interlace: no
  • Audio Stream:
    Codec description: Iso/MPEG Layer3 Format tag
    Codec: MPEGLAYER 3
    Bamplerate 48000 Hz
    Bits per sample: 16

Maar dit zegt mij dan weer niet zoveel…

Bij het bestand dat ie wél afspeelt is het verschil vooral bij Software:
daar staat: VirtualDubMod 1.5.10.2 (build 2540/release)

[QUOTE=Cristel;2593689]Bij het bestand dat ie wél afspeelt is het verschil vooral bij Software:
daar staat: VirtualDubMod 1.5.10.2 (build 2540/release)[/QUOTE]
Is het mogelijk om, voor het bestand dat wel afspeelt, eenzelfde resultaat, zoals je vorige post, te maken? Kunnen we vergelijken.

[QUOTE=Mr. Belvedere;2593862]Is het mogelijk om, voor het bestand dat wel afspeelt, eenzelfde resultaat, zoals je vorige post, te maken? Kunnen we vergelijken.[/QUOTE]

• File information
    Size: 349.58 MB
    Duration:00:45:51
    Bitrate: 1040 kBit/s
  • Comments:
    Software: VirtualDubMod 1.5.10.2 (build 2540/release)
  • Videao stream:
    number of frames: 68792
    Codec Four CC: xvid
    Format Four CC: XVID
  • Audio Stream:
    Codec description: ISO/MPEG Layer3 Format tag
    Bitrate: 131kBit/s
    Channels: 2
    Samplerate: 48000 Hz

Deze speelt ie wel af.

[QUOTE=Cristel;2593907]- File information
Size: 349.58 MB
Duration:00:45:51
Bitrate: 1040 kBit/s

• Comments:
    Software: VirtualDubMod 1.5.10.2 (build 2540/release)
  • Videao stream:
    number of frames: 68792
    Codec Four CC: xvid
    Format Four CC: XVID
  • Audio Stream:
    Codec description: ISO/MPEG Layer3 Format tag
    Bitrate: 131kBit/s
    Channels: 2
    Samplerate: 48000 Hz

Deze speelt ie wel af.[/QUOTE]

[quote]
Size: 550.26
Duration:00:58:50
Bitrate: 1276 kBit/s

• Comments:
    Software: transcode- 1.1.5
  • Videao stream:
    number of frames: 88261
    Codec Four CC: Xvid
    Format Four CC: Xvid
  • Audio Stream:
    Codec description: Iso/MPEG Layer3 Format tag
    Bamplerate 48000 Hz
    Bits per sample: 16

[quote]

Ik zie alleen een verschil in bitrare. Geen idee verder.

Nee ik ook niet, in ieder geval bedankt!

Misschien zie ik het verkeerd maar er IS een verschil in de software… transcode en virtualmod. Nu ben ik een redelijke leek maar die twee verschillen namelijk iets denk ik dan.

ms dat je er iets mee kan.

grtz Dúnedain

[QUOTE=Dunedain;2594717]Misschien zie ik het verkeerd maar er IS een verschil in de software… transcode en virtualmod. Nu ben ik een redelijke leek maar die twee verschillen namelijk iets denk ik dan.

ms dat je er iets mee kan.

grtz Dúnedain[/QUOTE]

Bedankt voor je reply. Ik had dat ook gezien, maar ik ben zeker een leek en ik weet niet wat ik daarmee kan doen. Heb je enig idee hoe ik daar achter kan komen?

Hmm, transcode 1.1.5 is een vrij oude versie van Transcode. Wellicht kun je het beter zelf converteren naar een andere divx formaat, maar dat valt voor een leek zeker niet mee.

Je zou het hier mee kunnen proberen.