Paar vraagjes over Technics Su-7600

vbimport

Hoi,

Ik weet dat dit weinig met pctjes te maken heeft, maar hier zit vast wel iemand die er wat van af weet en zeker meer dan ik.

Als ik de volume hoger zet hoor ik gekraak in de boxen tijdens het draaien aan de volumeknop, als ie op de gewenste volume staat doet die diet niet alleen tijdens het draaien. Hoe kan dit en hoe los ik dit op?

Oh ja nog 1 ding achterop die versterker staat power source ~50/6- HZ 350 W
betekent dit dat ik er in totaal 350 watt aan boxen aan kan doen? (weet ik veel)

Het gaat dus om de volgende versterker: Technics Su-7600 inmiddels een jaar of 20 oud Maar er komt nog aardig wat geluid uit.

Gegroet

Aaaaah die goede oude technics…

simpel de schuif (eigenlijk draaiweerstand)weerstand is aardig stoffig (droog). haal um eraf indien mogelijk. en spuit wat electronica vet erin en klaar.

thats all
(misschien helpt schoonmaken gewoon ook wel)
[NIET MET WATER!!!] DROGE DOEK ]

ik wou hem net in een emmer water gooien
Hee bedankt dus je kent deze versterker wel?

Kenne kenne? is een groot woord…
maar heb ooit elektronica gestudeerd…

ut is m wel niet maar toch…

Lees ik je vraag nog een keer over zie ik nog een vraag.

nee die 350 Watt is niet je vermogen aan geluid, maar dat is wat hij trekt.

p= u*i
watt = strooom maal ampere
bla bla
hij trekt waarschijnlijk meer als je computer die zal wel 250 Watt zijn…
om maar een vergelijking te maken

Dat is hem niet RNG, maar dat zei je al die van mij is ouder, afstandbedieng wat is dat?

er zit nu 2 x 50 maar maar er is plaats voor 4 boxen. Nou is de vraag of je toevallig weet hoeveel watt boxen erop kunnen?

WIlma wel ned blijve spreken he…

wilma : aangezien het al zo`n oude versterker is lijkt het mij dat het een 8 ohms uitgang is. maar ook doordat hij weer zo oud is kun je daar gerust 4 ohm speakers aan hangen omdat die ouwe krengen niet kapot te krijgen zijn…

En speel je het klaar om deze lekkere klassieke maar toch o zo mooi warm klinkende amp op te blazen dan haal je ff bij de electronica store om de hoek een nieuw onderdeeltje, erin solderen en dat ding gaat nog 30 jaar mee!
Trouwens, je kunt meestal wel testen hoe het met de impedantie zit: als je de versterker eerst eens een uurtje of 2 heel zacht laat spelen met 4 ohm speakers en hij is nog niet al te warm dan voer je steeds het volume verder op en als de temp van dat ding niet al te hoog wordt dan heeft’ie er geen problemen mee. Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat hij problemen met 4 ohm heeft… ik heb in mijn kindertijd heel wat ampjes van 2,50 op de rommelmarkt gekocht om mee te experimenteren en ik heb wel ontdekt dat de problemen pas meestal onder 2 ohm komen!

Greeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzz

je zit nog steeds in je kindertijd Dee-Ehn

Hahahaha echt niet, de spullen waarmee ik nu experimenteer zijn duurder dan 2,50 :slight_smile:

Greeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzz

ook beter ?

Ja, veel beter ja, alleen kan het soms slecht voor je banksaldo zijn om ermee te experimenteren! Maarja, ik weet nu wat ik doe :slight_smile:

Greeeeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzz

jongens wel bij de les blijven

ja we dwalen af, sorry RNG

Hahahah was dit maar les, dan lette ik ook nog wel eens op op school :wink:

Greeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Vatten we het niet meer?? :-))

Greeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzz

allemaal abbacadabra

er staat trouwens 4 ohm achterop de versterker

What the fuck that betekent?

Gegroet

dat betekent dat je er speakers van 4 ohm aan kunt hangen als de versterker dus 2x50 watt is levert hij dit dus bij 4 ohm.
8 ohms speakers werken ook, je krijg er dan alleen wat minder vermogen uit…

cya

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by xian:
dat betekent dat je er speakers van 4 ohm aan kunt hangen als de versterker dus 2x50 watt is levert hij dit dus bij 4 ohm.
8 ohms speakers werken ook, je krijg er dan alleen wat minder vermogen uit…
cya
<HR></BLOCKQUOTE>

That’s right, alleen andersom vind ie niet zo leuk. Ik ken iemand, die dacht even het geluid van z’n TV over zijn stereo te knallen. Toen bleek dus dat de in- en uitgangsimpedanties niet gelijk waren: [i]POEF[/i].

Koko