P2p

vbimport

Blijkbaar ben ik een leek maar ik weet niet juist hoe P2P in elkaar zit. Kan er iemand mij dat uitleggen en eventueel enkele sites geven waar ik kan P2Pen

Danku

Kevin

Voor zover ik weet is P2P een manier van verbinding tussen twee pc’s zonder een fysieke server. Het voordeel is, dat er geen gegevens bijgehouden worden over wie met wie contact legt en het dus veel moeilijker op te sporen is dan bijvoorbeeld napster, dat wel met een centrale server werkt.
Met P2P kan je op een eenvoudige manier zoeken naar gegevens die andere gebruikers op hun pc hebben staan en die ze willen delen met anderen. Meestal mp3’s of films. Hiervoor heb je een programma’tje nodig waarmee je inlogt en dat dan de gegevens die jij nodig hebt gaat zoeken op de pc van andere gebruikers die eveneens ingelogt zijn.

Voorbeelden zijn kazaa en winMX (www.kazaa.com en www.winmx.com) Ik gebruik enkel winmx, omdat kazaa naar verluid persoonlijke gegevens doorstuurt en ook meestal trager is.

Eigenlijk vind ik Grokster wel goed, het is een regelrechte kopie van Kazaa en het werkt beter en sneller dan WinMx. Kazaa installeert nl. een hoop spyware op je pc en viel dus af voor mij.

Er stond op de hoofdpagina van de Cdfreaks een heel stuk hierover, ik zou zeggen raadpleeg de zoekfunctie daar eens en je zult wat wijzer worden op dit gebied en vooral over de verschillen tussen Kazaa en Grokster!

Originally posted by MasterF
Kazaa installeert nl. een hoop spyware op je pc en viel dus af voor mij.

Morpheus is geloof ik een duplicaat van Kazaa maar deze installed geen spystuff!

En weet iemand de site van Morpheus ??? :slight_smile:

musiccity.com geloof ik anders bij google ff morpheus intypen en hij staat op download.com!

Ennuh kazaa zit inderdaad vol met spyware, gebruik grokster,limewire of morpheus.